"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, December 18, 2010

Hak kamu adalah hak Dia sepenuhnya. Dia berhak ke atas diri kamu.



Pagi yang agak cerah dan mendamaikan. tp badan aku xberapa sihat hari ini..sama seperti hari-hari sebelum ni. aku xtahu la apa la sakit yang aku hadapi.. aku dah xnak fikir dah pasal tu.. selama ni aku dah xlarat nak berulang ke hospital sbb nak tanya masalah yang sama. setiap doktor beri jawapan yang berbeza-beza membuatkan aku buat keputusan sendiri yang menganggu emosi aku sendiri. .Ya Allah berikanlah aku kesabaran unt menghadapi dugaan ynag kau berikan kepada aku ni. kadangx2 hambamu ini terasa ingin give up tp disebabkan iman yang kau kurniakan aku masih bley berdiri tegak. aku harap aku mampu bertahan sehingga ke akhir.Sakit merupakan ujian yang diberikan oleh tuhan, Aku xbley menyerah begitu jea. pasti semua ni ada hikmahnya. percayalah. Dia sentiasa ada dengan aku dan aku bukan berseorangan. dan ingat. hak aku adalah hak dia sepenuhnya. dia berhak ke atas aku.Jadi sekiranya selepas ini aku dapat tahu tentang penyakit yang aku alami.. aku harap aku dapat menerimanya dengan keredhaan. jangan mempersoalkannya.. sesungguhnya Dia telah merancang segalanya tentang diri aku sejak aku dilahirkan.Ingat Hak dia adalah segalanya tentang diriku.Aku sekarang tengah cuti semester akhir selama 27  hari.31/12 ni aku kembali balik ke kolej aku unt menuntut ilmu yang aku pilih sendiri.. Hurmm. sepanjang cuti ini emosi aku xpernah tenang.. mcm-macam aku fikir. aku xdapat fokus dsbbkan  perkara yang terjadi hari tu'.Perkara yang xdapat aku lupa sehingga akhir hayat aku.Aku nak melupakannya tapi perkara tu dah memberi parut yang nyata di minda aku. Huh. buat masa ni aku masih xtahu perkara tu bley dijadikan pengajaran ataupun kehidupan aku unt masa akan datang.Masih xjelas. segalanya tunggu masa.. masa yang akan beri jawapan kepada semua persoalan yang bermain dalam fikiran aku selama ini.. Aku bersyukur dengan adanya dugaan seperti ni.. sebabnya.. aku baru tersedar yang selama ni aku lalai dengan dunia yang penuh kelalaian ni dan aku terlupa dengan bekalan unt di akhirat yang berkekalan sampai bila-bila. aku baru tersedar.. aku lemah sebelum ni.. aku lupa Dia yang mencipta aku dan dia berhak ke atas diri aku.walaupun selama ni aku tidak tinggal mengerjakan solat. tp sedarkah aku yang solat aku diterima olehNya ataupun tidak? kenapa tiada ketenangan dalam diri aku selama ini.. Bila Dia berikan dugaan seperti ini barulah aku tersedar bahawa bertapa besarnya kuasa Dia. Aku hanyalah hamba yang xlayak disisi dia. Aku sesal.. sesal aku unt masa sekarang masih mempunyai peluang utk bertaubat.. Aku pohon aku diberikan kekuatan unt menghadapi segala dugaan yang Engkau berikan kepadaku.. Aku tahu dugaan yang Engkau berikan ini dapat aku menghadapinya sebab Kau xkan beri ujian yang xmampu dihadapi oleh hambamu. Huh. Aku mesti yakin. Aku adalah aku.. aku masih mempunyai tugas yang berat dalam dunia yang sementara ni. aku pasti mencapai semua hasrat yang parent aku inginkan. Aku xbley lemah. Dia bukannya suruh aku putus asa dengan hidup ini tapi dia suruh aku teruskan hidup ini dengan penuh kesabaran.

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !