"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, December 20, 2010

Nak kay0 j0m g Telaga Mas



Salam Korang semua~ Huh. tiba larh masanyer aku nak update blog kesayangan aku ni. wahx3 korang perasaan x perubahan kat blog aku? siapa perasaan kejip mata.. Wah~ Perasaan yea.. Tu ha.. aku tukar header kat atas. Pagi td aku dok jalanx2 kat blog orang lain and tetiba termasuk satu blog seorang blogger ni.. sgt aktif. tgok blog die pun sempoi jea. agaknyer dia dah lama berkecimpung dlm bidang blogging ni. Aku tgok dia punya blog~ Wah. agak kreatif.. Terasa jelez jea.. Nak buat lebih baik daripada dia so aku g lerr cari tutorial unt buat header. HuHU~ aKhirnya atas usaha keras seperti kerikil ni berjaya juga aku header terbaru~ cun x? huhu. Aku masih baru dalam bidang buat header blog ni. xterkata la.. xpew asalkan aku puas hati dengan kerja aku cukup.Hurm~ Pukul 12.45 Td aku nan Family~Mak, Abg n Adik




pergi trip ke Aman Island ataupun lebih dikenali sebagai Pulau Aman. Haa. Korang tahu ka pulau tu tang mana? Hahah.. apa kata korang p search pulau aman dekat website 'wikileaks' oppps. bukan kat situ lar. kat wikipedia. hehe. website wikileaks sekarang kan tengah panaz sepanas hatix2 orang kuat politik yang terkena cilinyer. huhu~ no komen. Siapa suruh jadi pemimpin yang dibenci oleh XXxXXx. Itulah dia.. kehidupan manusia memang xpernah berjalan seperti biasa mesti ada jea yang xkena tang manax2. kalau selama ni korang rasa kehidupan korang berjalan seperti biasa.. xpernah ada sangku tang manax2 maknanyer korang ni bertuah la dan aku pasti tuah korang xkan selamanyer bertuah pasti ada jea jem suatu hari nanti so mulai hari ni pastikan korang dah siap bersedia untuk menghadapi hari itu. siapkan semua perisai,pedang,magic or apa lagi yang harry potter guna dalam filem terbaru die tu~~ huhu. mengarut jea. Korang kena kuatkan Iman korang tu jea yang penting. bila berlakunyer sesuatu yang xdiingini berlaku korang kena bersabar dan Redha tu penting~ Ingat Tuhan sentiasa ada bersama kita.Kita xberseorangan.Oke sambung balik trip aku ni~ abang aku yang memandu~ aku? xbuat apa. aku bosan giler masa duduk dlm kereta. Tup tap tup tap. aku pun main la Nset N82 aku tu~ baru teringat yang Nset tu ada gps. hahahaha. bengong kn? so td baru aku test aku punya gps tu~'garmin' nama dia. mulax2 memang rasa blur r. aku ingatkan kalau buka gps dia akan telan kredit tp rupe2nyer Tidak~ Huh. bertuahnyer hidup kalau begini selalu. Gps menggunakan satelit kat ats tu so xdanyer dia makan kredit kite so korang pasni yang xtahu ape2 psl gps mcm aku sebelum ni kena take noted ler yang gps xguna internet dia guna pancaran setelit.Huhu tp ada gak yang berbayar tapi aku xtahu la yang tu.. Bising betol wei minah gps yang tunjuk arah jalan~ adoyai kekadang tu rasa mcm nak buang jea Nset ni sebab dia ckp xberhentix2 kalau kita xikut jalan yang dia cakap~ Huhu.. xpsl2 nset aku nak buang huh aku ckp jea kemas tp harap~ aku sayang wei nset aku ni~ meh ckp kat aku siapa yang xsayang Nset yang baru korang beli? huh~ tobat sorang pun xdaa.. kalau ada tu orang tu sewel agaknyer?. Huh. Pulau Aman dekat Stadium Batukawan~ ala selalu jom heboh penang buat kat stadium batukawan.. kalau xkenal tu memang buta jom heboh la tu. ke masih dok sebut jom heboh sebagai sure heboh? huhu.. tu zaman to kadok la dik~ hehe. pulau tu berhampiran la dengan stadium tu tp kena naik bukit dulu baru sampai ke perhentian or jeti dia. kena naik bot nak g pulau tu yeala.. dah nama pun pulau.. apa la aku ni.. sebelum naik bot n sementara menanti bot yang xsampaix2 tu aku pun apa lagi flashkan aku punya Nset lerr. Tui3. Hurm.



Masa duduk di dalam bot aku pun menikmati pemandangan di atas lautan yang hanya berlapikan bot yang agak tua.huhu. wah hebatnya ciptaan tuhan..bertapa luasnya lautan.. memang xdapat nak nak dibayangkan.Hurm. akhirnyer sampai jugak kami kat pulau aman tu. rupenyer hanya bley digamarkan sebagai sebuah pulau yang biasa jea. xda la menarik sangat tp mearik la jugak. nyer xla sebersih salji kat korea. Ok.Jalan-jalan mencari tempat yang bley dilawati sekitar kawasan tu.. sekiitar situ adalam perkampungan nelayan so kat situ mmg banyak rumah la. majoriti rumah kat situ adalah rumah 'homestay' so lepas ni kalau korang nak datang sini duduk jeala kat rumah yang 'homestay tu.. tp kalau xak pun xpew, ada chalet kat situ..

agak kalau duit bayak cket duduk la chalet yea.. eh etol ke aku eja chalet ni?. huhu. bantai jeala.. Istimewanya pulau aman ini adalah adayer Telaga Mas. tempat bersejarah. Hurm. aku pergi kat situ.. kena berjala jauh wei.. huhuh.. penat.. dah la tempat tu suyi jea. ukan suyi apeyer.. sunyi xda pelancong.. sampai jea kat telaga mas.. hati aku terdetik.. InI ke telaga mas? huhuh. Unikyer.. huhu. xda apa pu. ada air jea.. pastu batu-batu kat dlm tu berwarna perang mcm emas.. nak tahu leih lajut kenapa tempat i dinamakan sebagai telaga mas.. baca ni


Then,laparr.. cari la tempat makan. Kat situ ada 1 jea restoren yang buka.. Restoren Terapung. hurm.Kite0rang mkn mee udang. sedap.. dan pedas.. tp mahal. sepinggan RM 6 riyal.tp kalau dah sampai pulau ni xsah la kalau xkena mee ni. rugi. mesti kena rasa.


hum sini jeala hari ni. aku xlarat nak menaip dah.. c ya 
nak kay0.. usaha sendiri

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !