"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, September 6, 2011

Kpop Lover! Jom Dengar Lagu Melayu

This my bias ;]

Salam daebak dari korie ;] mood hari ni nak update jea.. 



Kpop lover.. suju,beast,infinite,bigbang,2pm,2am,cn,blue,kara,snsd,after school, dan berapa banyak lagi.. 



Blog kpop lover selalunya comel jea.. design pun lebih kurang jea.. korang ni memang satu geng ek.. kpop bias.. daebak!


Dah berapa lama korang gilakan kpop? sampai lagu melayu yang tengah top sekarang pun korang xheran.. xambik kisah pun.. dengar sepi telinga jea..  aiego...dasyat ek korang.. dah xkenal melayu kea?..harap jea melayu tapi xsupport artis sendiri



Itu apa yang korie kena pada suatu masa dahulu.. masa zaman comel-comel dulu..  so memang aku dah faham apa pandangan orang luar yg xsuka terhadap kpop lover dikalangan melayu ni.. kalau minat.. sampai semuanya dalam blog tempek muka mamat korea tu jea... letak autoplay lagu korea lak tu..xbley pause yang xbley tahan tu.. huhu.. itu apa yang korie buat dalam blog pada suatu masa dahulu.. aiego! 


Teruk ke kalau ada minat dan blog yang mcm tu? hum.. itu hak korang sebenarnya.. orang luar xda hak nak kata apa-apa kat korang tapi disebabkan kita di dunia blogger yang sama. tetap bertapak di google/yahoo.. orang luar tetap akan masuk dalam blog korang.. jadi sebagai pembaca.. diorang berhak untuk bahas tentang keadaan blog korang.. kita sebagai admin pun perlukan feedback dari orang luar so benda tu normal la kan.. jadi kalau kena kutuk.. xpayah naik angin.. rilex sudah ;] kalau xnak berubah teruskan jea.. nanti lama-lama korang akan faham dan berubah sendiri..


Apa yang sedang aku maksudkan ni?


Hum, sekarang ni ramai sangat kpop blogger di kalangan orang melayu.. dan  ramai jugak pengkritik yang mengkritik para kpop blogger .. y? sebab diorang xminat kpop salah satunya..kpop blogger banyak annoying pasal mamat -mamat korea yang hensem.. dan sebab lain.. maybe pengkritik tersebut adalah blogger profesional.. so itu hak diorang untuk kritik.. ;]



Motif entri ni juz nak korang faham apa yang korie rasa jea... salah ke kalau kpop lover xdengar lagu melayu?.. xsalah pun tapi cuba fikir sendiri.. kita faham setiap patah lirik lagu melayu yang dinyanyi. lebih menjiwai kan.. tapi lagu korea korang faham 100% kea? x kan.. tahu yang sarang.. saranghae. dan yang mudah2 jea.. tapi tetap korang nak dengar dan siap hafal lagi dan lebih dasyat lagi siap belajar dance lagu tersebut lagi.. wah! kpop lover memang dasyat! sanggup beli majalah epop cina hanya untuk dapatkan poster kpop/kdrama walaupun xfaham tulisan cina.. kan? untunglah.. sekarang dah ada epop melayu.. lagi ramai la yang fanatik kpop/kdrama.. 




Terus terang aku cakap aku juga jarang dengar lagu melayu.. tapi dalam henset aku ada jugak lagu melayu.. bukan lagu korea jea.. dengar lagu korea walaupun xfaham sangat.. tapi tetap layan hingga tertidur.. samalah kita tapi xsemestinya kita mesti banned artis tempatan dan lagu diorang kan?. lagu melayu sekarang banyak dah best..  lagu melayu daebak!! silalah dengar walaupun sekali ulang jea..



Aku xsekat apa minat dan hak korang.. ini cuma pendapat aku jea.. ;] 


Tapi suatu hari nanti korang akan faham apa yang aku nak maksudkan ni.


Ini  lagu melayu yang best dan patut didengar!


                          


dan lagu yang bawah ni memang lagu feveret aku.. memang sangat best dan bermakna! jikalau korang ada masalah.. moody.. rasa macam hidup ni xda makna dah.. korang patut dengar lagu ni!.. patut dengar.. percayalah.. sangat memberi motivasi.. xda maknanya kalau korang sedih korang dengar lagu korea.. faham ke? best sebab penyayi dia korang minat dan suara dia best! tapi bagi aku better dengar lagu yang memberi inpirasi dan kita faham maksud lagu itu ;] . Btw. Ini lagu Indonesia .. 

 


Nota Jjinbbang : Banyak Pro dan Kontra diantara lagu korea dan melayu.. ;] 


8 comments:

  1. hahah, i layan gak lagu melayu, in fact kalau pergi karaoke, melalak lagu siti, lagu lama-lama tak hingat apa dah, but sekarang punya lagu je kurang kena ngan jiwa i (more into jiwang2 songs) but still tahu lah sikit-sikit lagu baru, and my lappy pun, bukan setakat korea je, i universal, cina, melayu, hindustan, lagu thailand pun ada tauuu, english pun sama,

    ReplyDelete
  2. Zie mmg tak layan K-pop. tp if compare K-pop n M-pop...more prefer K-pop. M-pop...aduhaiii, wat malu kaum je..hehe

    ReplyDelete
  3. ain memang gile kpop but lagu melayu tetap layan! lagu2 6ixth sense best! but group gula2 tuh.. sorry2 la.. :D

    ReplyDelete
  4. HOI!!! rindu sama hang la bebeh..

    tanya sama pokok~~ apa sebab goyang... sedap tak?? sedap enn..

    ReplyDelete
  5. heyy :)
    aku sokong 100% for what u said . atc, aku pun salah seorg Kpop fans jgak . 80 peratus lagu dr hp aku sume lagu korea and sometimes lagu blogg aku pun ltk lagu korea . and of coz aku sokong jgak music malaysia sometimes aku layan jgak lagu melayu . especially time karoeke . and i just want u to know i like ur post :)

    ReplyDelete
  6. saya bukan nak bajet ke hapo ..tp..serius family saye tak do pon nak degak lagu melayu -.-'' thats why saya tak dengar lagu melayu ,KECUALI dekat kedai,lagu raya, kawan saya yg bukak :)
    oh! YES ! FAVOURITE ! ketulusan hati-anuar zain :D

    ReplyDelete
  7. heee..sye pun minat k-pop jugak
    tpi lagu melayu ttp layan gk
    ikot orang la kn...xsume minat bnde yg sme kn?? kalo x..mesti boring...
    xbole nk resist k-pop nie...da sebati ngn jiwa...neway..jng lupe lawat blog sye blk..peace :)

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !