"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, October 9, 2011

Filem Nasi Lemak 2.0 patut Ditonton Rakyat Malaysia


Nasi Lemak 2.0  1Malaysia movie! ...  haanttuu..





  • Filem pertama arahan Namwee yang diarahkan secara indie.. seorang pemuda berbangsa cina yang mendapat kontroversi  disebabkan vlog-vlognya di laman web youtube.. aku follow perkembangan Namwee  sebab mamat ni unik bagi aku.. dia ada misi dan cara dia jelas menonjol daripada yang lain.. dia berani mengatakan sesuatu mengikut cara dia sendiri. dia bukan lelaki yang hipokrit.. cara dia ni sebenarnya menarik minat aku untuk menonton filem ini. pasti menarik!. Mengenai isu vlog Negarakuku,TNB dan yang paling latest.. Fuxx! Utusan! usai dipersoalkan lagi.. Itulah vlog asli dari pemuda yang bernama Namwee.. ada pro dan kontranya.. korang pasti tahu kan.. so aku malas nak panjangkan lagi.. xda guna.. bising!.






  • Aku baru habis tengok filem ni.. aku download jea.. skang kan zaman android* ..  Ok!. Sedikit kupasan mengenai filem ni.. filem 1 Malaysia yang berjaya mencuit hati aku dan nampak real.. aku boleh kategorikan  filem ni sebagai filem yang bertemakan  Patriotik,1 Malaysia, Seram, Muzikal, Humor, Action, Romantic,History , Chinese .Perhh! memang hasil karya yang kreatif 9 dalam 1..  Bagi aku Filem dia ni ala-ala mcm Stephen Chau punya filem.. pernah x tengok hasil kerja Pengarah filem/pelakon hong kong yang bernama Stephen Chau? ..  Pengarah filem Shoulin Soccer,CJ7 dan beberapa lagi. Itulah dia.. Aku xmaksudkan Namwee tiru Stephen Chau.. Cuma bagi aku cara pemikiran dan idea dua orang pengarah ini sama.. kreatif dengan cara masing-masing!. gila-gila.. aku suka sangat filem arahan Stephen Chau .





  • Xguna cerita banyak kat sini.. korang xkan dapat apa-apa kecuali korang tengok filem ini.. hanya orang Malaysian jea akan faham filem nasi lemak 2.0.. Sebab filem ini mengisahkan Kehidupan orang-orang Malaysia.. Melayu,Cina,India,Baba dan Nyoya.. best! sempoi..  dia dapat satukan semua dalam 1 filem dan 1 jalan cerita.. lakonan Namwee xberubah banyak dari Vlognya.. mcm tu jealah dia.. 



Filem ini mengisahkan..



  • Seorang chef muda yang ingin mencari resepi nasi lemak  paling special di 3 tempat yang berasingan.. dia belajar sesuatu yang bernilai di setiap tempat yang disinggah.. bla bla bla.. permulaan filem ini banyak mengisahkan tentang kehidupan orang cina.. Nasi lemak bukan lagi menjadi isu utama pada awal cerita.. so bila korang tengok tu korang maybe agak bosan  mulanya.. aku sampai tertidur sebab menonton dalam keadaan penat .. lepas tu aku ulang balik tengok di part aku tertinggal.. bila masuk jea part dia dapat peta untuk ke 3 destinasi untuk mendapatkan resepi special nasi lemak.. jalan cerita happening giler!.. best!. enjoy jea sampai habis..  no wonder lah ramai artis yang ingin turut menjayakan filem ini..





 Artists line up for Nasi Lemak 2.0 is most impressive. There’s Adibah Noor, Dato’ David Arumugam, Karen Kong, Afdlin Shauki, Kenny & Chee, Reshmonu, Dennis Lau, Nur Fathia, Nadine Ann Thomas, Pete Teo, Ho Yuhang, Dian Sharlin, Felixia Yeap and many more famous celebrities, and most of them volunteered to act in Nasi Lemak 2.0 without asking for anything in return

Namewee, Afdlin and Reshmonou

Namewee and Dato’ David Arumugam

Namewee and Karen Kong



Fakta Menarik dalam pembikinan Filem Nasi Lemak 2.0


  • Kamera yang digunakan untuk merakam filem ini tidak mengunakan kamera yang khusus untuk standard movie tapi hanya mengunakan kamera DSLR sahaja disebabkan kekurangan bajet. Btw, filem ini disunting dengan baik.. perh!. memang sempoi ah krew-krew terbabit.. dan satu lagi.. perhasilan filem ini pada mulanya sepatutnya siap pada tahun 2010 tapi terpaksa dihentikan sebab timbul kontroversi keatas  Namwee .. disebabkan kontroversi ini beberapa sponsor menarik diri  dan  pembikinan filem  ini xdapat diteruskan.. mungkin tuah namwee.. Proposal filem ini dibentangkan kepada Dato Seri Nazri iaitu Menteri di Jabatan Perdana Menteri dan berjaya menarik perhatian beliau untuk membantu bagi menyokong dan menyambung pembikinan filem ini diteruskan  pada tahun 2011  atas dasar filem 1 Malaysia.



Rasa sayang 2.0 by Namewee+KarenKong 




Nota Jjinbbang : Ini adalah pendapat peribadi aku.. xda kena mengena antara yang lain..

1 comment:

  1. wlaupn byk org komen huduh utk cite ni, tp ak rse ak ptut tgk

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !