"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, October 4, 2011

Stanza Hidup Seorang Pelajar JP #1


Ini gambar masa aku sem 2.. sekarang aku dah naik 1 anak tangga..  sem 3.. Im blue now not green anymore.


  • Dah masuk praktikal di tiga wad berlainan selama 6 minggu.. setiap wad 2 minggu.. medical,obstetric dan padietric
  • Antara ketiga-tiga  wad ini.. wad paling best dan meninggalkan banyak kenangan adalah wad obstetric sebab dapat tengok ibu bersalin.. dah hari-hari aku main dengan baby... boleh baca entri aku yang lepas-lepas
  • Wad yang agak rumit tapi tetap enjoy adalah wad padietric.. wad yang sekarang ini.. yerkk! agak susah nak buat prosedur ke atas kanak-kanak .. 
  • Pada 3/10/2011.. Aku praktikal di klinik padietric hsb bersama dengan nisa,farhana dan aszah.. aku dan nisa balik sejam yang awal dari diorang ni..alasan? suka hatilah. hehe.. ini adalah kali pertama aku sama kerja dengan nisa (my bestfriend) selama 1 tahun setengah ini.. best yoo!
  • Hari ini juga.. keputusan peperiksaan formatif keluar.. dengan gembiranya aku dapat kekalkan jumlah kertas yang aku fail.. formatif memang susah nak skor.. so biasalah.. rilex sudah.. aku kan budak bijak .. kan..grr.. so rilex sudah.. derr.. bijak bikin masalah ;]
  • Tadi di klinik aku nampak seorang ibu menangis bila mendengar anaknya menangis kesakitan/ketakutan semasa darahnya diambil.. ibu mana yang xsebak bila tengok anak dia sakit kan.. so aku xboleh sakit ni.. Insyaallah. 
  • Kafe asrama kolej tukar tauke baru.. tauke baru bikin makanan unt pelajar kolej.. makan dalam tray.. mcm dalam penjara jek tapi hari ni aku tetiba rasa makan dalam tray ni dapat maintain jumlah makanan yang aku makan.. so sangat bagus memandangkan tulang pelvic aku dah bertambah besar.. aku nak turunkan sikit.. ;] ..  B.M.I aku still good ! sebab aku tinggi jadi xnampak gemuk derr.. katakan aku rendah comperm kurang sikit dari doraemon kan.. hurm ;]
  • Aku xkenal blogger luar sangat pon.. ntah.. aku malas nak peduli dunia blogger sekarang.. aku fikir blog aku jea..  sebab ini diari online aku.. malas nak follow up entries sebab dunia blogger mcm lagu yang berpusing di telinga..  ahak! bikin panas jea cerita yang kecik.. sebar sana sebar sini.. kadang-kadang fitnah je lebih.. opps! aku xcakap.. tapi aku terfikir perkataan 'fitnah' itu .. x takut ke bila sebaran itu salah?.. hurm.. banyakkan berfikir.. jangan fikir nak hotkan entri di blog jea.. I'm not talking about your blog.. diantara berjuta blog yg lain tu.. 

GUDLUCK UNTUK CANDIDATES PMR !
Xpayah stress sangat.. baru pmr.. agak-agak xboleh jawab tengok je jawapan sebelah.. pandai-pandai la nak hidup yea ;] .. satu jea yang aku pegang sampai sekarang !.. berani buat berani tanggung!


Nota Jjinbbang : Esok start keja pagi! oh noooo... tolong gerak aku pagi esok yea -__-

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !