"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, February 11, 2012

Praktikal #1 : 1st Day

Assalamualaikum..
xjawab dosa , kalau jawab syg ;)\


Hari ni aku start praktikal di wad .1st day praktikal unt sem 4 ni. aku dapat shif kerja petang doh.. aku suka giler bila dpt shif petang ni memandangkan orang mcm aku ni perlu tidur lambat dan xkan bangun awal ;p. so memang nice starting day lah ! .




Kali ni praktikal xramai seperti sem sebelum ni.. dulu satu wad aku boleh bersama dengan 5-6 org batch aku tapi kali ni batch aku ada 3 org jea.. junior xmasuk wad lagi. nasib baik senior sem 6 dah masuk . so tadi aku bersama bersama senior aku ;) . Btw, kali ni aku dapat senior yg baik dan rajin.. ok lah.. syukur2. susah betul kalau berkerja dengan senior yg pilih bulu.. aku dah pernah kena dulu dan tolonglah kalau boleh aku xnak ikut peragai diorang  bila aku dah jadi big senior untuk junior2 aku nanti.. 




Selalunya kalau praktikal aku mesti dapat dengan si polan dan si pilot tapi kali ni aku xdapat dengan diorang ..aku dapat dengan org lain.. jadi mcm ganjil sikit ah tadi.. xberapa nak serasi lagi.. kekok sikit.. yg sorang tu ok jea.. tapi ntahlah kdg2 tu aku menyampah dengan peragai dia yg mcm nak show-off yg dia tu pandai segalanya dan suka2 hati jea nak kutuk org depan org lain..(ish, geramlah)! kalau yg sorang lagi tu aku mmg xrapat sangat dan dulu aku xberapa suka dia tapi hari ni aku xrasa aku masih xsuka dia.. dia ok jea.. cuma maybe xberapa serasi bersama.. biasalah.. perbezaan timur dan utaqa tuh! .tp pe2pun aku cuba jadi patner terbaik unt diorang dalam masa praktikal ni.. lupakan benda2 remeh tu.. looking forward ok ! aku bukannya baik sangat pun nak kata diorang mcm tu tapi itulah apa yg aku benar-benar rasa ;p . xsalah bukan kalau aku nak share apa yg aku rasa dlm hati ni..




Tadi dekat wad.. mcm biasa.. buat kerja jea.. nak duduk pun susah.. dpt duduk masa solat dan rehat jea.. dulu aku selalu mengeluh mcm2 sebab yealah baru masuk praktikal..dah kena buat ni.. kena buat tu.. dah mcm jadi staf nurse jea .. sampaikan kdg2 tu bila curi2 duduk aku sendiri akan rasa bersalah.. tapi sekarang xlagi.. aku dah semakin profesional untuk menerima hakikat yg aku adalah bakal SN.. ;) Alhmadulilah. Itulah kepuasan kerja namanya .mak aku kata..  ''mak seronok bila aku  dapat course ni.. boleh buat kebajikan.. tolong org, rawat org.. nanti kalau mak sakit aku boleh jaga dia. dan mak cakap lagi yg penting keikhlasan hati tu.. tolong org mesti ikhlas barulah kerja yg kita buat tu diberkati oleh ALLAH swt '' aku ingat sampai sekarang ;)





Suara en.mimpi buat aku terleka sekejap di dunia fantasi ;) 

1 comment:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !