"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, February 23, 2012

Praktikal #5 : Gambar sekitar 'Ortho Clinic'

Assalamualaikum .


Aku posting dekat ortho clinic (klinik tulang) semalam, sehari jea kat situ.. shif pagi. bersama dengan 7 orang rakan lain.. termasuk aku lapan la. dekat situ aku diajar cara nak pasang POP (plaster of paris) ataupun bahasa mudah pasang 'simen' pada anggota yang 'fracture'. Pengajar aku adalah pegawai pembantu perubatan ataupun dikenali sebagai MA. Btw, kesimpulannya banyak la yang aku belajar kat situ.. selain tu, aku dapat kenali beberapa orang doktor pakar tulang dengan lebih dekat di hospital yg aku praktikal sekarang ;) . kebanyakkan doktor pakar dekat sini adalah berbangsa melayu doh. bukan cina ataupun india.. jadi, jangan fikir bangsa lain jea yg boleh menguasai bidang perubatan ni. ermm ;) 


Yang paling best.. aku dapat rasai sendiri pengalaman pakai simen dekat tangan sendiri walaupun tangan xpatah.. best ! xpayah susah2 patahkan tangan  untuk rasa mcm mana perasaan pakai simen tu ;)






# Edit gambar ni guna sofware photoscape . (Ada orang tanya hari tu)



Selamat Pengantin Baru buat Yusri dan Lisa surihani
kenduri xjemput pun. mcm ni kah kawan?! 
U_U
Gurau.

1 comment:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !