"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, February 27, 2015

Bersyukur

selama aku kerja di kecemasan sbg paramedik .
aku belajar erti kesyukuran tentang hidup .
walaupun aku tiada itu tiada ini seperti org lain ,tapi aku still diberi kehidupan dan kesihatan yg baik .
Masyaallah . semua tu mmg infiniti .
Alhamdullilah .
apa lg yg aku mahukan?
kenapa masih merungut ttg hidup dan dunia yg sengaja dijadikan perantara ujian buat aku? .
aku dah nampak ramai yg menderita dengan penyakit itu  , penyakit ini tanpa mengira umur , pangkat ,harta dan bangsa .
seksa . aku harap mereka terus kuat.
bilamana aku masih xsedar yg Allah swt tu maha kuasa dan bila bila masa sahaja dia boleh tarik nikmat yg aku rasai sekarang . jadi apa guna yg aku kejar dengan dunia?
sampainya masa kita akan sedar sendiri kenapa sesuatu itu terjadi pada kita .
kita mungkin masih xnampak .
kita mungkin masih kelabu tentang hidup.
tp ingt , dia adalah sebaik baik perancang.
bersyukurlah dengan apa yg diberi pada kita sekarang sbb diluar sana berjuta lg saudara kita yg bernasib mlg 10x ganda dari ujian yg kita hadapi ini .
belajar untuk redha , ikhlas dan syukur .
tutup mata , cari mata iman ,teguhkan hati pada Allah swt . kau pasti akan rasa perasaan itu .

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !