"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, February 11, 2015

Filem melayu


Aku mmg peminat filem melayu .
xkira la paranormal ke , cintan cintun ke , or whatever laa .
sebab aku melayu , so mesti cerita tu dekat dgn dunia kemalayuan aku .
jadi .. sesebuah filem tu akan sedikit sebanyak relate dengan diri aku jadi sebab tu aku suka tengok filem melayu .
kalau filem omputih , byk tahyul je lebih . lps tu asyik nak tunjuk kehebatan teknologi diorang , lps tu buat kita rasa malaysia dan melayu pya filem ketinggalan jauh .
dan sebab tu ramai melayu x support filem melayu sendiri sbb typikal kita yg mudah bangga dgn hasil kerja org luar yg sememangnya filem dia box- office . padahal pa kejadah punya cite xmasuk akal dgn dunia sekarang. kat sini contoh dia senang jer , kalau baca novel melayu , 100% faham , sekali dgn lawak bodohnya . kalau baca novel english , faham .. faham . tp lps tu xthu nak terangkan mcm mana . itulah dia .sama jugak dgn filem melayu dan filem luar .

okla. setiap org ada pendapat msg- msg .
minat tersendiri tapi bg aku ttp aku rasa xadil dgn industri filem kita yg kurang dpt perhatian padahal filem kita , itulah diri kita. kenapa xnak mengaku dengan support ?

well , filem luar byk adventuriosss , byk buat kita berfikir guna otak kiri dan kanan . so secara kasarnya mmg bagus . tp jgnla lupa kita ni turut melayu .kalau xnak tengok xpa , tp apa kejadahnya boleh kutuk filem melayu sendiri tanpa menontonnya terlebih dahulu . ini mmg xfair langsung . mana kau tahu xbest kalau kau sendiri xtonton sendiri .pandai dgr ckp org lain . kau ingt kau dengan orang lain tu share mata dan akal yg sama ? .
aku benci org yg menyokong kata org lain tanpa menilainya dgn mata kepala sendiri .
xda prinsip .


No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !