"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, April 20, 2011

Saya STUDENT NURSE yang Flexible.. Sedia ditegur.

  • Baru balik dari wad.. sepatutnya sekarang kena pergi prep petang dekat kelas tapi aku malas la nk pergi.. Penat! nak rehat dalam bilik jea.. hope selamat jea
  •  Hari ni dekat wad ada dua patient meninggal so student nurse kena buat LO tapi aku xbuat sebabnya masa patient tu collapse aku xda dalam wad aku pergi bawak patient pergi X-ray. Naik wad balik diorang dah siap LO.
  • Yang patient kedua pon aku xda masa dia collapse.. aku pergi makan.. so xsempat buat LO.. aKu balik jeawad semua dah siap LO.. aku sempat tengok mcm tu jeala.
  • Hurm. so hari ni ada dua LO.. Selalunya dalam wad kalau sorang patient meninggal mesti selepas tu ada next patient yang akan kiteorang buat LO lagi.. mcm berjangkit.. sebab tu selalunya LO dalam masa sehari banyak kali..Hurm ajal maut di tangan Tuhan kan.so redha jea
  • Ok.. sudah kat situ.. aku nak cerita pasal seorang sister ni.. nak ke aku mention nama dia kat sini? xpew keaa?.. hurm.. aku gelarkan Sister H. Dia punya pangkat lebih tinggi dari matron.. sepatutnya kedudukan matron atas sister tapi ini tidak.. jawatan dia lagi tinggi daripada matron.. Dia U44 kalau xsilap.. so memang tinggi.
  • Apa yang aku nak cerita pasal dia.. dia ni selalu jea tetiba masuk wad.. ikut dia la nak masuk time bila tapi dia hanya akan masuk wad medikal.. Wad aku sekarang wad medikal.. memang dia sokmo masuk.
  • Semalam dia 1st time muncul kat wad aku semenjak aku kerja dalam wad tu.. Mula-mula dia masuk riuh satu wad.. semuanya xkena.. ada jea yang student buat xbetul.. staf nurse pun kena tegur.. memang sapa yang kena tegur dari dia hangin 1 badan la.
  • Hurm.. aku mula-mula.. Xsuka sangat dengan dia ni sebab apa yang kiteorang buat ada jea yang xkena.. hurm.. kami kan student.. biasa la kan kalau kena tegur.. tapi bila kena tegur dengan sister yang berpangkat tinggi tu yang rasa lain macam sikit.. selalu kalau kena tegur dengan staf nurse xpew lagi..
  • Dan.. lepas tu.. aku nak buat statement kat sini yang aku suka sister H.. Memang dia cerewet.. memang jiwa remaja biasa akan memberontak apabila kena tegur kan? so biasalah kan..
  • Sister H ni seorang yang sangat sayangkan patient... dia anggap patient macam ahli keluarga dia.. memang dia jaga sungguhx2. serius aku cakap.. dia sangat sayangkan patient dan dia marah kiteorang student nurse pun sebab dia xnak apax2 bend buruk berlaku kat patient.
  • Dia suka bagi nasihat.. dia suruh aku belajar sungguh.. buat prosedur nursing betul-betul.. jangan skip walaupun prosedur tu remeh sebabnya.. kita bermain dengan nyawa manusia..
  • Dia suruh aku jangan membazir sebab tuhan xsuka membezir.. maksudnya kat sini.. disposible kat wad aku selalu cepat habis sebabnya student nurse selalu ambik dan pakai unt buat prosedur  yang xpayah pakai glove pun xpew.. so dia bising la..
  • Banyak jugek dia lecture aku semalam.. dan apa yang dia lecture aku hari ni dan semalam memang memberi perangsang kat aku.. aku lebih yakin dengan diri sendiri..
  • Aku akan lakukan apa yang dia ajar.. 
  • Dia ajar aku prosedur bagi feeding dekat patience. Prosedur sem 3.. aku xbelajar lagi.. dia ajar aku 1 persatu.. dia cakap aku kena belajar buat prosedur lain.. jangan duk tunggu belajar dulu baru buat..Hurm! aku belajar dari dia.. aku bagi feeding depan dia.. walaupun agak kekok tapi aku gembira sangat sebab dapat belajar benda baru dari sister sendiri.. aku syukur sangat.. 
  • Dia ingat nama aku.. AMIRAH. Rasa hepi la.. tadi dia masuk pun dia panggil nama aku.. Hurm.. siapa xsuka bila ada orang yang ingat nama kita kan? so normal la kan..
  • So kat sini aku nak ucapkan Thank! kat dia sangatx2 sebab beri aku nasihat yang berguna.. 
  • Dia ajar aku.. aku suka bila ada orang ajar aku secara personal.. aku dapat belajar dengan cepat... dan aku harap dia akan terus mengajar student nurse macam aku untuk lebih berdisiplin..
  • Aku dokan dia terus berjaya dalam kerjaya dia. Amin.

4 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !