"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, July 9, 2009

Akhirnya^+^


glitter-graphics.com

8/7/2009,Rabu
Hari nie ari yg paling bermakna bwt aku^^. Menda yg aku harapkan selama nie akhirnya terjadi.. aku dgn si as(ex-bestfriend) berbaik blik.. aku ngan dia da msok 2 bulan gadoh.. lama 2!..dalam masa 2 bulan tue aku lansung xsapa ngan si as.. walaupon aku ngan dia duduk bersebelahan dlm kelas..time tue tgok muka pon xnak.. dua2 tunjuk muka masam jek.. iyeala nama pon gadoh semuanya yg dia bwt xbek dpn mata aku.. sama r mcm dia.. sebenarnya yg jadi punca pergaduhan kami nie bknya peapon.. hal yg remeh sgt.. cuma ego masing2 tinggi.. tp ego as lebih tggi dari aku.. aku tahu die tue ego.. dia xkan mintx maaf kt sseorang tue klo dia rasa dia xbersalah.yah.. aku ngaku aku ada bwt salah tp aku xnak mintx maaf. knapa lak aku nak mintx maaf?.. peragai dia mcm tue r yg myebabkan aku 'tengking' cket kt dia masa tue.. lps tue dia trus xnak ckap lansong ngan aku.. aku ingat g.. sbelum kami ambik trial test kami dua gaduh.. lps tue.. masa trial ari tue aku kena demam campak.. aku cuma sempat ambik dua paper ja.. nk bwt cm mna kn?.. aku cuti dekat 2minggu.. xpegi skola.. xambik ujian.. Hurm aku ingat kena campak nie best.. ingatkan xda apa2 sgt klo kena campak tp hampeh.. gatal satu badan nie wey.. da la naik biji campak yg besaq bknya kecik.. huhu.. nak makan pon kena jaga.. aku xley makan kicap,ayam,daging n bla bla.. kasihan aku :(
berbalik kpda cita antara as dgn aku..
lps aku baik dari campak.. aku pegi r skola..aku ingat as da xmerajuk ngan aku lg.. tp x dia ttp xckp ngan aku.. sama r mcm aku.. aku try nk cakap ngan dia tp ada menda yg mcm menghalang.. ntah r napa..
hidup aku tanpa dia boring.aku rasa mcm kehilangan seseorang wloupon pada masa yg sama aku benci kat dia.. tp benci xbermaksud aku xsayang kt dia.. bagi aku perasaan benci tue perlu dlm persahabatan.. aku xthu nak terang mcm mana.. korang pikir r sendiri..
As memang byk mulut.. xberhenti bercakap.. dlm kelas dia r yg paling byk mulut dari yg lain.. pot pek pot pek! aku sllu join skali.. menghidupkan kembali suasana blajar yg penuh dgn kesukaran. tp bla aku start gadoh ngan dia bla dia ckp aku diam jeala..xbest r mcm tue.. tp nk bwt cm mna ek..
masa kelas kimia lak dlm makmal aku dok tepi dia.. kteorang xpenah ckp..bayangkan bla bwt experimen kimia dlm makmal aku sekumpulan skali dgn as tp kami berdua xbercakap antara satu sama lain.. rumit kn?.. Experimen yg bet pon xjadi best sbb maslah kami nie..
Akhirnya.. semua nie da berakhir.. aku dan as da kembali baik.. td sebelum masa math dia mintx maaf kat aku.. nk thu cara dia mintx maaf cm mna?.. dia tulis 'Sorry' ats kertas hijau kecik yg berselotip n lekatkan kt tangan aku.. 1st aku rasa terkejut td.. sebab aku xsangka yg dia yg mulakan dulu.. xsangka jugakk yg dia mintx maaf kt aku..yeala dia kn ego.. pada masa yg sama jugak masa tue memang aku nak mintx maaf kat dia tp tgok2 dia yg mulakan dulu.. xsangka btol. lps dia kc kertas hijau tue kt aku kiteorang berpelukan..lps tue nak tahu pea jd kat aku?..air mata aku nie tetiba mengalir tanpa kata.. tiba2 ja.. ntah r napa.. mungkin rasa seronok sgt sbb dpt kwn ngan dia balik.. lps tue aku ckp mintx maaf kat dia.. dia pon maafkan aku. aku harap dia btol2 maafkan aku.. hati aku nie da lama maafkan dia.. cuma mulut nie ja berat nak ungkap perkataan sori tue.. aku mmg sayangkan dia! aku harap dia still sayang kt aku mcm dulu.. i2 jea yg aku harap dari dia..

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !