"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, July 10, 2009

PrOb yg xakan penah selesai!

10/7/2009
Td aku g lambat ke skola.. mcm sllu mesti bangun lambat.. xda disiplin lansong aku nie!.. bknnye apa aku da kunci alarm dlm nset aku tp kan ble alarm 2 bunyi xda beri kesan pea2 kan aku nie.. sedap lg tidor lg ada..skola start kol 7.30am..sllunya pukul 7.25 baru aku kluar rumah.. ala lewat 3 4 minit cam 2 ja.. tp pengawas skola aku nie semuanya lurus2.. ikot peraturan beb.. jadi nama aku depa catat r.. Hurm.. malu gak r rasa sebab aku nie kelas paling depan bwt reja mcm nie.. Hehe.. dlm kelas aku.. aku lah yg plg lewat smpai skola.. ble lonceng da bunyi baru aku sampai depan pintu kelas.. aRI nie ari jumaat.. cm besa skola ada bwt bacaan yassin awl pagi tue.. kiranya semua pelajar dan guru kena ada dlm dewan besar skola.. aku msuk dewan td lambat cket.. ustaz da start baca Al-fatihah da baru aku masuk.. hurm nyesal aku xdatang awal.. exlease unt hari jumaat ja.lps abis baca yassin yg dipimpin oleh ustaz zulkifli atau lbh mesra dgn pgglan ustaz zul sllunya semua akan bersurai macam 2 jea lps abis baca doa lea tp ari nie x.. ustaz tahan kami n kasi ceramah cket.. ceramah dia psl 'Histeria". Kenapa lak tiba2 ustaz ckp psl menda nie?.. pelik gak aku mula2 tue.. pastu baru aku tringat yg minggu lps ada seorang bdk form4 kena histeria.. HuhU.. xpenah aku tgok org jadi histeria nie.. keinginan nak tgok membuak buak tp apakan daya xdpt jgk.. aku thu nie pon sbb cikgu milah( cikgu kimia aku) cita.. dia ckp masa budak tue smpai cekik kwan dia kt dlm tandas.. teruk gak tue.. yeala mna r bdk tue sedar diri.. dia cekik smpai merah leher kwn die.. nasib bek time tue dtg org ketiga g selamatkan budak yg kena cekik tue klo x.. popular r skola aku.. msok dlm media heboh psl budak skola histeria cekik kwn smpai mati.. Hurm nasib baik la kn.. masa kejadian tue jd ustaz zul xda kt skola klo x dia pandai r handle klo kes mcm nie jd.. dia tue bekas ustaz skola smk agama sbelum nie.. skola dia tue bley dikatakan stiap minggu pelajar skola tue kena histeria.. jd dia bley dikatakan master r dlm bab tue.. yg malangnya ustaz zul xda ari tue jd ustazah yg handle bdk tue.. xthu r pea yg ustazah bwt kt bdk tue bg pulih blik..nie kes pertama bdk skola kena histeria sepanjang aku berskolah kt sini..
berbalik pada ceramah ustaz zul.. ustaz cakap kita sebagai umat islam kena pandai jaga diri.. jadikan pendinding diri kita dari menda2 yg mcm tue dgn mengerjakan ibadah kepaDA ALLAH swt.. aku ingat lps tue da abis r ustaz ceramah psl menda tue.. aku da nak blik kelas nie. da xlarat nak duduk dlm tue haa.. tgok2 x.. Tetiba cikgu isma bisik sesuatu kt tliga ustaz zul.. Mesti ada sesuatu nie.. hurm menyampah btol aku.. mesti xbley bersurai lg nie.. Cikgu isma suruh semua bdk llki dlm dewan balik kelas masing2.. pelajar perempuan kena tggu.. aduhai pea lg nie!!..rupanya cikgu isma suruh ustaz bagi nasihat kt pelajar2 perempuan psl kes cari gaduh nie.. pea ek?.. aku pon xthu yg skola aku nie ada gangster perempuan.. terkilan aku td.. dorang nie bwt group sendiri pastu cari gadoh.. bkn jea kt skola tp kt luar skola pon.. yg bwt cikgu2 marah sebab berita nie da tersebar merata sekolah berdekatan sini.. da la sebelum nie skola aku nie da kena cop mcm2 da dgn pelajar skola lain.. depa ckp skola nie disiplin pelajar die sangat teruk.. dari llki sampai perempuan.. okeh aku ngaku ada certain2 pelajar kt skola aku nie mmmg teruk!.. tp jangan r masyarakat luar bla dgr jea pelajar dari skola aku nie terus depa pandang serong.. aku ckp nie sbb aku da terasa pedasnya.. mana xnya aku g tuesyen luar org tanya aku nie skola mana n bila aku ckp yg aku skola nie trus dorang usha pelik jea.. awat?.. ingat semua palajar skola nie teruk kea??.. skit hati btol. aku cukup geram dgn budak2 perempuan skola aku nie.. lansung xda sopan.. mcm betina! bkn perempuan lg.. myampah.. disebabkan sikap buruk depa nie semua org dlm skola nie terasa.kenapa girls skang xpandai nak jaga diri ha?.. pakai bju yg ketat smapi nampak semua yg haram di tgok bagi llki yg bkn muhrim.. ampa xmalu ka?.. bpa kli ustaz and ustazah kc nasihat,tegur kt ampa tp ampa ttp mcm tue gak.. asl ha?.. agaknya pintu hati iman ampa da tertutup rapat da kot.. yg aku peliknya orang perempuan yg belen mcm ampa nie pon ada jgk llki yg nak.. murah sungguh maruah org perempuan skarang.. tgok muka nampak jea baik,cantik tp peragai mcm XXXX!.. ustaz yg cakap!..td aku nampak sorang girl nie bdk form 4.. dia pkai bju skola mcm ibarat mcm xpkai lansung.. tgok ah pakai bji singkat kain singkat.. stoin pendek.. yg paling aku malu sbagai seorang perempuan bla aku nampak baju dlm dia dari luar sbb baju skola dia jarang.. da la xpkai singlet.. pastu pkai tudung pendek gle..mmg bdk tue xthu malu!.. jgn slahkan cikgu sbb xtgur tp da berpuluh2 kali da cikgu tegur dia tue tp dia dok pkai mcm tue gak.. llki kat luar tue klo nak pilih perempaun sbagai bini la kan jgnla pilih girl yg pkai mcm tue.. korang bley pikir la sendri yg mana baik yg mana buruk.. jgn lak terpesona dgn kecantikakn perempuan 2 lak.. tgok jea muka cantik tp peragai buruk gle.. ble dpn llki tunjuk diri baik tp dibelakang llki peragai ntah ape2.. memang aku xtahan r dgn pelajar bermasalah kt skola aku nie.. mmg depa tue teruk banget.. xpenah nak kisah dgn harapan ibu bapa depa yg p dok antar dorang p skola.. ada yg lps parent dorang antar lps tue depa xmasuk skola.. tkr baju n ikot llki mana ntah..

4 comments:

  1. aku rse ko mcm aku r..
    slalu dtg lmbt,
    x suke tgok dak2 pompuan yg problem..^^

    ReplyDelete
  2. Err yea ek
    hee..
    welcome to my group dey!
    mg aky myampah ngan dak2 prempuan yg bermasalah!..

    ReplyDelete
  3. aisha u msok aliran apa?..
    sains tulen?

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !