"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, August 15, 2012

Raya is coming , but at here no more laugh !

Esok dah nak balik !

Sabar manusia ada hadnya. sabar orang mcm aku pun ada hadnya. aku rasa macam nak berambus dari sini dengan secepat mungkin. khamis cepat la datang !. xda siapa yang nak mendengar dan dah xda sapa nak backup kiteorang. semua pakat menuding jari atas kesalahan masing-masing.semua pakat nak lari dari nak menyelesaikan masalah. jadi. bila masalah ni nak selesai?. hey tolongla. dah xlarat nak cakap apa-apa dah. xguna backup diri sendiri. ko betul pun dianggap salah jugak !  so xda point kita nak membela diri. pepatah melayu ada cakap kerana mulut badan binasa. itulah dia. cakap lagi benda yang xberasas. canang dekat orang tu pasal itu pasal ini. lepas tu masuk pula orang kedua canang pulak pasal orang lain.dah tu. orang itu dapat tahu dari orang lain dan salah faham. buat apa ada mulut mcm angelina jolie kalau setiap patah perkataan yang keluar dari mulut mcm setan ! . yea! aku dah start cakap kasar. lantak .


Aku ingat  hari-hari stress yang lalu akan berakhir bila dah dekat cuti.tapi! jadi pulak mcm ni. berganda-ganda stress aku dapat. opps! bukan aku jea. semua budak-budak kelas aku. Tadi dia masuk kelas. dia luahkan perasaan xpuas hati dia kat kiteorang. kiteorang cuba beri penjelasan tapi dia dapat simpulkan balik masalah tu. nampak sangat yang dia memang dah lama bertahan untuk lepaskan rasa xpuas hati kat kiteorang. fine. i know, u have ur right to blame us but this is not the way laa. kami dah besar. bukan budak sekolah lagi. kalau nak tegur. tegur la dengan baik. kenapa mesti marah-marah? ok. aku cuba faham. mungkin si dia dah lama bersabar dan memang si dia ada hak untuk pertahankan diri dia untuk beri kenyataan untuk support diri dia tapi bukan ini caranya. kenapa mesti marah? kenapa mesti depression sangat? kenapa dan kenapa?. boleh jea kalau dia nak cakap elok-elok dan bincang dengan kiteorang. kan lebih senang? tapi.. ini tidak. masuk kelas terus serang.


No wonderlah. semalam bila aku tengok muka dia aku rasa dia mcm xpuas hati jea dengan kiteorang. aku dapat rasa yang dia akan mengamuk pada bila-bila masa jea. dan memang betullah. hari ini dia mengamuk dan lepas semuanya. siapa yang kena?. kamilah !. tadi dia  ada cakap kalau ikutkan hati , matilah ! bila aku dengar tu aku rasa terkilan sangat. rasa sedih dan stress sangat. tapi xdapat nak nangis. sepanjang dia bercakap tu ada beberapa kawan aku yang menangis sebab terasa dengan apa yang dia cakap. nak beri penjelasan. tapi no point ! they always be the right !.


Apa pun yang terjadi, kiteorang kena minta maaf. yes! itu jea jalannya.aku xnampak dah jalan lain. memang kalau ikut kan masalah ni semua pihak ada buat salah masing-masing dan semua ada ego untuk pertahankan diri masing-masing. jadi for what unt argue? no point lah! buat sakit hati jea. Bulan ramadan sepatutnya diisi dengan ibadat kepada Allah swt. tapi aku? sibuk nak uruskan assignment. itulah. inilah. ok # alasan. but this is the truth ! ok, aku xsalahkan orang lain. aku salahkan diri aku sebab xpandai manage masa. -__-



Untuk bebudak kelas aku. tinggal esok jea kita ada kat sini. lepas habis kelas. kita dah boleh balik untuk cuti raya so kuatkan semangat. lupakan semua. biar yang berhak puas hati. biar jea apa yang nak jadi. janji jangan kita lawan balik. just betulkan statement jea. biar nampak terang dan jelas. kalau x lagi teruk .mereka lebih dewasa dari kita. so biar yang tua menang. ok ;). xsalah beralah. sebab itu jea jalan terbaik buat masa ni. esok jangan nangis sebab stress ok ! kalau nangis sebab berpisah dengan aku xpew ;) . kita kan cuti 2 minggu. so xdapatlah korang tengok muka aku dah . haha ;)


Rasa mcm dah nak gila dah duduk kat sini. sakit hati. otak pun dah xdapat berfikir dengan baik. grr


2 comments:

  1. Bersabar awak....
    setiap kedukaan akan disusuli pelangi.
    biasalah dugaan. hidup dlm masyarakat ni, kita kena pandai bawa dia spt jgn pedulikan org sgt.
    sbb org ni masa senang bukan mainlah kita segalanya. bila kita di bawah... ada diaorg nk pandang.
    sy sndiri.. masa mula masuk kampus.. pergh tak ada sapa nk sudi tnya sy apa2.. .

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !