"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, August 25, 2012

Review: 10 Promises to My Dog (Inu to Watashi no 10 no Yakusoku)



Hi,
Pagi tadi dekat tv3 ada tayang disney movie yang bertajuk ''10 Promises to My Dog'' . korang layan? . aku layan dari mula sampai habis. biasalah, aku suke tengok movie daripada disney, kena dengan jantung hati haa. cerita ini agak biasa, xda pun kisah-kisah romance , xda adegan tembak menembak ke apa. adegan tari menari mcm mohabbatein pun xda ;) .so memang rilex je tengok. movie ni lebih bermain dengan perasaan penonton dan nilai kasih sayang antara manusia dan haiwan belaan. masa aku layan movie ni aku ada terfikir untuk bela anjing tapi itu hanyalah angan-angan aku saja. mana mungkin boleh? Air liurnya adalah najis berat -__- .Kalau korang nak tahu Anjing adalah binatang peliharaan yang sangat patuh dan setia kepada tuannya. sangat menarik bukan?! -__- . so no wonderlah ramai yang membela anjing.



Silalah memahami bahawa anjing belaan dan anjing liar banyak bezannya, selalu, kat malaysia. dekat kawasan aku khususnya mesti aku jumpa anjing yang busuk, bising, menyalak sana sini dan kotor. itu memang kategori anjing liar dan xda penjaga . cuba korang perhatikan anjing yang berbulu putih bersih dan lebat yang mcm kawai tu, mesti rasa tertarik dan rasa comel ;) . tapi itu xbermaksud aku nak bela anjing eh , itu najis berat ! . cukuplah sekadar 5 ekor kucing yang mak aku bela kat rumah . -___-



Setelah penat aku cari 10  Promises to my dog , akhirnya aku jumpa ;) inilah janji-janji Akari terhadap sock (nama anjing belaan akari)



1) Listen patiently to what I have to say.
2) Trust me, for I am always on your side.
3) Play with me a lot.
4) Don’t forget that I have feelings too.
5) Let’s never fight, ‘Cause someday, I’ll be big enough to win.
6) If I don’t obey you, I have a good reason.
7) You have school, and friends. But as for me, I only have you.
8) Stay my best friend even when I’m old.
9) I’ll only live about ten years, so let’s make every moment count.
10) I’ll never forget our life together. So when my time comes, please be by my side.


File:10 Promises To My Dog06.jpg
Akari semasa kecil. dan sock ketika masih puppy



File:10 Promises To My Dog04.jpg
Akari dan sock bergambar di musim bunga

File:10 Promises To My Dog02.jpg
Sock,Akari dan Boyfriend akari

File:10 Promises To My Dog07.jpg
Akari bersama dengan ayahnya sedang melihat gambar-gambar lama akari bersama dengan sock yang dicuri oleh sock dan disimpan dalam rumah sock sebelum sock mati.



Lepas layan movie ni baru aku tahu yang seekor anjing riwayatnya hanya bertahan selama 10 tahun . -__- . Ending movie ni berjaya buat aku menangis yoo. haha. sedih T_T . Hanya orang-orang yang menonton dengan mata hati jea akan rasa bertapa besarnya nilai kasih sayang yang ditunjukkan dalam movie ni ;) . aku kc 4/5 star untuk keseluruhan movie 10 Promises to My Dog . best !. Movie jepun memang pandai bermain dengan perasaan meh ;l



2 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !