"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, February 10, 2011

LIFE: Aku Kena Denda Sebab ..........

Hye guys!
Sekian lama aku x update blog ni. mesti sunyi kan? mesti ada yang tercari-cari dan tertanya-tanya?? yea x?Eh! Ada kea yang tertanya-tanya tu? kalau ada sejuk hati aku ni wei.Huhu. Empat hari aku xupdate blog rasa gelisah jea. Macam ada jea yang xkena.Hmm. Exclly hari ahad hari tu aku balik ke kolej/ penjara aku. termasuk hari ni dah 4 hari aku duduk kat kolej. Huh! dah masa 3 hari ni la aku xbley nak online ni pun aku guna wifi free kat cafe nak update yang ni. Sedih 1 pasal sebab tinggalkan rumah.Huh rasa mcm sekejap sangat cuti tu.. xsempat nak buat apa last dah kena balik kolej.Huh kehidupan as student mmg berpisah dengan keluarga dah jadi lumrah kehidupan student. Kan best kalau boleh berulang dari rumah ke kolej. aku xsuka duduk di asrama. Xbermaksud aku xbley berpisah dengan parent aku tp aku xsuka dengan apa yang ada kat kolej yang aku duduk sekarang.Huh salahkan aku sebab aku xbersyukur apa yang aku dapat sekarang?? aku bukan xbersyukur tapi aku juz nak kongsi apa yang aku rasa sebenarnya.

Salahkan aku? Tidak! aku juz membenarkan hati aku ni berbicara di tempat yang menjadi bagasi kehidupan sebenar aku. Sebuah blog yang amat memahami aku dan pembaca yang menjadi juri dalam penulisan kehidupan aku.Aku ada masalah dengan pakej modem wifi P1 wimax yang aku baru ambik tu. mmg geram betul la.. masalah aku dari sekarang sampai sekarang masalah aku dengan P1 Wimax xpernah habis-habis. Aku ingat keputusan aku untuk tukar ke pelan Wifi dari pelan Broadband merupakan pilihan yang tepat tapi rupe-rupenya hampeh!. Hmm sabar jea aku ni. Dugaan hidup.Korang nak tahu kea apa masalah aku dengan P1 Wimax? aku nak cerita bley jea tapi panjang la pulak nanti. bley jea nak pendekkan tapi xxsedap la nak cerita. aku suka cerita yang full story.Hmm. Xpe r korang.. Entri kali ni aku nak cerita kat korang apa yang terjadi kat aku hari ni.

 

Nak Tahu?
Korang pernah x pecah rekod kena denda berturut-turut dengan pensyarah yang berbeza disebabkan masalah yang sama? huhu.pernah x? pernah x buat something yang buat pensyarah korang bengang dengan korang? sampai dia rasa korang xsepatutnya berada dalam kelas dia. Huhu. kes aku ni bukannya kes juana pun. aku x mencuri lagilah merompak, aku x pun pecahkan tayar pengarah kolej aku dan aku xpernah plak  terdetik nak bom ibu pejabat kolej aku.Aku xpernah buat benda-benda tu semua dan xpernah terlintas pun cuma kadang-kadang tu ada rasa jugak la kalau kurang sabar tapi nasib baik aku still ada hati yang belas akan nasib orang yang akan kena tu. lagi 1 xbaik la kan kalau kita nak berkelakuan mcm tu dekat pensyarah yang banyak memberi ilmu kat kita kn? xspttnya. aku tahu tu. dan sampai sekrang aku hormat diorang as pensyarah aku yang banyak menyumbang bakti kepda aku dan kwan-kawan kat sini dan aku nak ingatkan.. aku di sini xpernah lupakan setiap pensayarah yang pernah mengajar aku. muka diorang,nasihat dan lawak diorang masih segar dalam ingatan ku sesegar fresh orange!.

 
Tadi pagi. kelas Pn. Pengarah. start pukul 8am-10am 10am. Rehat pukul 10am dan kelas kedua start pukul 10.30am so maknanya rehat kiteorang 30 minit jea. Pn.pengarah masuk kelas aku lambat
tadi.Pukul 9am baru dia masuk. Aku ingatkan dia dah masuk sbb dia yu kan pengarah so banyak kerja la yang dia kena buat kan? so rasa lega la sikit kalau dia xmasuk.Last-last jengui muka dia dekat depan pintu kelas. Perhhh. terkejut semua yang ada dalam kelas.Huh! kelas dia mmg semua orang takut. aku? bley la tahan. xda la takut sangat. tapi aku hormat dia as pengajar dan pengarah kolej aku. Dia ajar topik baru hari ni. dia ajar mmg terbaik punyalah. paham! sebab dia ajar detail demi detail. dalam kelas semua orang sengap jea bila dia mengajar.
Dan aku dengan selambanya bley tertidur dalam kelas dia.Aku dah mengantuk start dari awal dia mengajar. tapi dia xperasan mmg nasib baik la sbb selama dia mengajar dalam kelas  aku dia xperasan. aku mengantuk dan mengantuk lagi. aku tahu yang aku terhanguk-hanguk. aku tidur dalam sedar tapi separuh xsedar. Rasa mcm lali jea.Aku ingat aku xkan tertangkap sbb aku tidur.Malangnya aku kena tangkap juga.Dia suruh aku bangun. aku apa lagi bangun la. lps aku bangun dia suruh aku lari 3 round dekat dataran ilmu kat tengah-tengah kolej.Waktu tu dah ler dah dekat pukul 10am. Waktu rehat kite-kite semua. Aku kena berlari kat dataran tu. Aku pun turun ke bawah-dataran ilmu dengan poyonya. aku juz lari-lari anak sambil usha kat ats.. mana la tahu pn.pengarah ada usha aku kea.Huhu.Cuba korang bayangkan waktu tu waktu rehat. semua orang ada. Aku kena berlari depan semua orang tapi nasib baik aku cover macho sikit so xdala rasa malu sangat.Humm.

Huh macam-macam denda yang aku kena sebab tertidur masa pensyarah mengajar. antaranya berdiri ats kerusi,kena baling dengar marker,kena jerkah masa tertidur dah aku hampir luruh jantung aku ni.huh~ semua disebabkan tertidur dalam kelas.Amacam terer x aku? mmg kaki tidur. raja tidur! bley la aku suruh astro buat rancangan terbaru 'Raja Tidur'. kalau aku masuk bley menang ni. Hum yang xbley blahnya aku bley p tidur time kelas singa Pn. Pengarah yang terhormat tu.korang bley bayangkan x? kwn-kawan yang lain semua xberani buat apa-aa sbb dia ni mmg disiplin dan teramat tegas.Hish. korang apa yang korang fikir bila aku cerita psl ni?Aku dan buntu.. xtahu nak buat apa bagi aku xmengantuk dalam kelas. rasnaya semua kelas aku tidur.. giler tidur betul. Aku tidur masa pensyarah mengajar jea kalau pensyarah xda aku xda la plak tertidur. xperasan? huhu.

Lps aku kena denda tu mood Pn. dah xberapa baik. Dia tahu nak tangkap kesalahan orang jea.kasihan kawan aku xpsl2 jadi mangsa.Kwn aku senyum dan tergelak kecil. Pn. perasan dia ketawa pastu Puan suruh dia bangun dan tanya dia kenapa dia gelak waktu dia mengajar padahal xda yang menarik pun.Nampaknya puan mmg betul-betul dah marah.. Dia kena berdiri sampai habis kelas. ok la tu berbanding aku yang kena berlari kat tapak perhimpunan masa time rehat.Agak memalukan~

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !