"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, February 4, 2011

LIFE: Bagi aku satu TIRAMISU

by *Alephunky

Kalau korang pembaca tegar blog aku mesti korang tahu hari ni dah berapa kali aku dah update blog ni. Cuba teka! Siapa yang jwb betul aku nak kc lollipop sebatang yg tersangat lazat. Grrr.
Ntah mengapa hari ni aku rasa gatai sangat tangan nak menaip untuk update blog. Maybe something bakal terjadi~Oh. xsabar rasanya. Malam ni merupakan malam kedua last aku bermalam di rumah dan malam esok merupakan malam terakhir aku di rumah yang ku sayangi ni. aku xsayang rumah ni sangat tp aku sayang orang dlm rumah ni sangat-sangat.How come cuti dah nak habis.. belum rasa panas lagi perut ni mkan masakan ibu.. belum segar lagi badan mandi akir kolah di rumah.. belum rancak lagi komunikasi dengan adik beradik di rumah dan belum sempat lagi nak menghabiskan  1drama korea kat rumah. Apa ni wei?semuanya mcm xsempat jea. Hurm. sedih rasa bila fikir cuti dah nak habis.Korang yang belum rasa meninggalkan rumah dan tinggal di asrama tu baik korang prepare siap-siap dari segi mental dan fizikal ok~ kang xpasal-pasal jadi mcm movie melayu Damping Malam.ahak! ada kena mengena kah?
Berbalik kepada tajuk entri kali ni K.A.S.I.H
Aku just nak cakap sayangilah ibu bapa korang yang  masih ada tue. jage dorang baik-baik dan jangan sesekali kecewakan diorang. aku kalau nasihatkan orang pandai tapi diri sendiri hampeh.Aku dengan ayah aku sekarang dah xberapa mesra mcm dulu.Kenapa? biar aku dan dia jea yang tahu. Buat apa nak bikin kontoversi di dalam blog sepah ni? Uhuk. bukan ada gune pun. 

Apa yang aku harap Tuhan berikan aku petunjuk unt beri aku jalan yang patut aku ambil unt memperbaiki keadaan nie. Itu jea yang aku harap. Janji aku pada diorang adalah nak graduate as a nurse yang berjaya. Walaupun kadang-kadang impian yang lama berdarah kembali tapi sekarang jalan yang aku pilih adalam bidang ini. nak xnak ini dah tersirat.Aku xkata aku xsuka bidang ni.. aku suka dan bakal semakin suka dengan bidang ni sebab setakat ni bidang ni mmg bidang yang mencabar bagi jiwa aku.. Bidang yang buat aku berubah banyak dan banyak mengajar aku erti kehidupan dan bertapa bernilainya nyawa yang tuhan berikan kepada kita.Aku nak jadi nurse! Itu jea yang aku fikir sekarang. aku rasa aku nak jea ceat graduate naj terus kerja. aku nak buktikan kat emak ayah aku yang aku dah berjaya. Itu jea. Aku nak balas jasa diorang yang jaga aku yang nakal ni dari kecil sampai sekrang. Berbagai-bagai dugaan yang diorang tempuhi dan bagi aku.. hanya 1. aku nak balas jasa diorang.Disini aku pohon kepada Allah swt agar dipanjangkan usia kami semua agar apa yang aku rancang dapat dicapai. Amin

Korang.. nak dengar cerita pasal kehidupan aku kat kolej x? Exclly aku xbahagia n Xgembira sangat bila tinggal di sana sebab fikiran aku asyik melayang kembali ke rumah. Adakah aku anak manja? rasanya x. tp biasa-biasa jea. maybe disebabkan faktor luaran yang membuatkan aku sering teringatkan rumah.Huh! lagi 2 tahun 4 bulan lagi nak duduk di asrama. bersabar dulu yea.. yakin boleh. FIGHTING!
Bagi aku kalau kita rapat sangat dengan seseorang kwn tu pasti aku jadi sesuatu yang xbaik lps tu.maybe bergaduh..xbercakap.. bermasam muka lps terjadinya something. Something yang kadang-kadang nampak remah tapi menjadi api bila dihangatkan dengan sikap masing-masing yang sudah bercerai dengan erti persahabtan sebenar. So korang aku nasihatkan jangan rapat sangat dengan sapa-sapa yang baru kenal ataupun dlm proses perkenalan sebab pasti ada something yang xkena pastu.Aku ni dah banyak pengalaman yang melibatkan kawan.Huh malas nak fikir buat berat kepala jea. dah la mmg berat bertambah kg la nanti.
Kenapa ha dalam hidup ni ada jea benda yang xkena.. ada jea yang salah.. aku xsemua perfect yea? huhu. soalan yang agak bodo lah unt ditanya ada pihak umum. huhu. Tiada yang sempurna dalam dunia ni walaupun banyak perkataan sempurna yang diguna pakai oleh penyayi.Kenapa yah? sebab sempurna merupakan something yang objektif dan kadang-kadang subjektif.


Nota tapak jari: Tiramisu ialah sejenis kek. Maksud tajuk di ats penulis mahukan kegembiraan







No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !