"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, February 25, 2011

LIFE: Andainya korang MATI esok...

  •  ZzZzZzz.. maaf jika tajuk entri buat korang rasa ngeri sedikit. Aku juz nak taip sesuatu yang buat kita semua berfikir sedikit arah pengakhiran hidup kita sebagai peminjam di muka bumi ini. Korang pernah xterfikir yang korang akan mati esok? lusa kea.. tulat ke.. sebulan lagi kea or setahun lagi kea?.. dah prepare ke untuk mati?
  • Korang akan cakap maybe korang xpernah terfikir yang korang akan mati sebab hidup korang sekrang xmenunjukkan yang korang akan mati xlama lagi.. maybe dianugerahkan badan tuubuh yang sihat dan keadaan ekonomi yang stabil membuatkan korang bley apa saja untuk mengelakkan dari Mati.Tapi pernahkah korang terfikir yang Tuhan berhak tarik nyawa kita pada bila-bila masa yang dia nak. Semua berada di atas kuasaNya. Siapa kita untuk melawan takdir?
  • Bagi aku.. aku fikir MATI mmg akan terjadi tapi xmungkin lagi unt sekarang.. juz apa yang aku rasa la.. sama mcm korang jugak..tp bila fikir balik. mmg bila-bila ja kita bley mati sebab kuasa Tuhan hanya dia yang tahu.
  • Apapun yang terjadi 1 jea jea yang korang ingat iaitu setiap benda yang terjadi pasti ada hikmahnya. Yea! kadang-kadang kita manusia xpernah sedar kewujudan HikmahNya.. kita juz nak salahkan apa yang kita nampak.. kita nak salahkan pesalah yang wataknya diwujudkan oleh Tuhan kita sendiri unt melancarkan proses kematian seseorang insan tersebut. Yea! kita xtahu itu sebab itu rahsia ALLAH swt.
  • Percayalah yang kuasa tuhan tu amat besar dari apa yang kita sangka.. maybe umur kita yang baru belasan ni xdapat nak berfikir ke arah itu sebabnya kita mudah leka dengan penipuan dunia ini. Kadang-kadang kita sedar yang apa yang kita buat tu sebenarnya salah tapi kita tetap nak buat jugak sebab kita fikir masa kita panjang lagi.Itulah salah kita sebenarnya
  • Ok. mari kita berfikir sejenak.. cuba bayankan yang korang akan Mati esok hari? apa yang korang dah buat kat dunia ni.. sudah cukup ke kebaikan yang korang buat kat dunia ni? sudahkah anda memohon taubat keatasNYA diatas kesalahan yang korang buat selama korang hidup ni?.. Sudahkan anda selesaikan segala masalah yang terjadi diantara anda dengan ibu bapa,kawan-kawan.cikgu-cikgu anda?. Hurm fikir-fikirkan lah yea..
  • Hurm.. dan bayangkan korang yang sihat walafiat sekarang tiba-tiba jea suatu hari nanti korang diserang penyakit yang tiada ubatnya. Cuba korang fikir.. masa tu korang kena pastikan yang korang mesti sabar terima segala ketentuan Tuhan terhadap hidup korang sebab kita hanya bley merancang apa yang kita nak dalam hidu ni tapi kadang-kadang kita xsedar yang di sebalik perancangan kita tu ada Dia yang meluluskan atau mengagalkan setipa rancangan kita tu.Hurm..aku juz nak cakap walaupun kita sering diuji.. kita mesti sabar walau macam mana pun jenis ujian yang diberi sebab dia xkan beri ujian yang kita xbley tanggung. Dia lebih tahu siapa kita dari kita sendiri.
Ingat ni.. ADA SYURGA DISEBALIK musibahYANG DITERIMA sekiranya kita bijak menangani ujian tersebut dengan cara yang baik

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !