"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, February 18, 2011

LIFE: Aku Kena belajar Magic dari Harry potter kalau aku still nak bertahan....

Salam korang semua. sihat kea?.huh tetiba rasa mcm penat 1 badan. i got flu. terkena infeksi rasanya. Biasala kan bila kita dah belajar pasal medikal penyakit apa yang jadi kat diri kita.. kita dah dapat agak.dan pada masa yang sama kita akan rasa nak jaga baik-baik badan kita ni. Hurm. tadi ada kelas bi. bosan lol! kelas miss cheng pang. Miss cheng mood xberapa baik hari ni. thu nak marah kiteorang jea wei. tumpang simpati la kat orang-orang yang berkenaan tu yea. nasib korang xbaik hari ni.Aku terselamat. xtahu la plak esok turn aku kena marah.bersiap sedia sudah. Huh stress rasa belajar kalau asyik kena marah jea sokmo. belajar pun mcm gaya dak-dak sekolah dulu. AH! Penat rasa. bukan aku sorang jea. semua orang sependapat dengan aku.
 
Exam formatif dah nak dekat ni. tinggal berapa hari jea lagi tapi aku ni still bley rilex tahap dewa lagi. xpernah kisah pasal exam. apa nak jadi dengan aku ha? Ish-ish kalau mcm ni la selalu punahla harapan budak-budak kelas aku nak g Lost world of Tambun kalau semua dak2 kelas aku lulus semua masa exam nanti. Hurm korie u must lawan semua godaan! jangan mudah putus asa!. aku tahu ko bley.. ko sebenarnya pandai tapi ko xpandai guna kepandaian ko tu. percayalah. tolonglah jangan terlampau banyak fikir sebab apa yang kau fikir tu kadang-kadang buat kau bertambah strees kat sini. kau tu banyak fikir.. kadang-kadang lemah dengan diri sendiri. kalau mcm ni terus aku xtahu apa yang jadi kat kau. kau kena tanam balik keazaman demi masa depan kau! ko mesti boleh!!Tiada apa yang bley halang kau selagi Tuhan ada dengan kau asalkan benda yang kau nak buat tu benda yang betul. percayalah. Jangan kusutkan kepala ko yang dah hampir kusut dengan masalah yang lain. Bila something jadi kat ko. luar daripada jangkaan ko. ko jangan gelabah dang think postive sbb ko sekarang dah xckup masa unt benda-benda yang remeh temeh semua tu.

Hurm.. Setiap dari kita ada jea masalah tersendiri. betul kea setiap dari kita yang xda masalah. sbb masalah ni kalau namanya manusia mesti ada jea masalah kan sebab kita bukan manusia yang sempurna. sebab kalau kita sempurna tiadalah neraka dan syurga itu kn?. Dalam kepala aku.. aku hanya fikir bila la semua ni nak berakhir.. bila la hidup aku bley kembali kepada asal. benda ni buat mcm aku ni xbersyukur apa yang aku perolehi selama ni. yea x? tp benda ni la yang selalu aku fikir. kenapa ya? hurmm mesti ada sebabnya dan hanya aku saja yang tahu. Aku dah lama xmengadap drama korea dan dah lama xupdate news pasal kpop sebab aku rasa benda tu sekarang dah mcm xperlu. mmg la minat tapi sekrang aku dah xda mood unt semua itu. kenapa ya? hurm.. aku sayangkan kpop tapi aku lebih kisah pasal hidup aku sekarang yang serabut. aku xtahu kenapa.aku dah malas nak fikir.
Salam berehat dari korie

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !