"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, April 15, 2009

Setiap Wanita itu Cantik



Allah (S.W.T) berfirman:
>
> "Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi
> seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang
dunia;
> namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan ".
>
>
> "Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak
dan
> menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "
> "Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika
> orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan
penderitaan dan
> kelelahan tanpa mengeluh ".
>
>
> "Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap
> keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
> "Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya
dan
> melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya ".
>
>
> "Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami
> yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji
> kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa
>
> ragu ".
>
>
> "Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah
khusus
> miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."
>
> "Kau tahu:
>
> Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikena! kannya,
> susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."
> "Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah
> pintu hatinya ?tempat dimana cinta itu ada."
>
> Kirimkan ini kepada setiap wanita cantik yang Anda kenal hari ini
> untuk memperingati Bulan Sejarah Wanita.
> Jika Anda lakukan, sesuatu yang baik akan terjadi.
> Anda akan menambah harga diri wanita!
  1. > Setiap Wanita itu Cantik.

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !