"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, May 6, 2011

1st time buat Cpr dekat patience yang collapse!

  • Ini adalah entri ringkas unt hari ni..
  • Aku juz nak bagitau hari ni hari terakhir aku masuk wad.. minggu depan dah start exam! final beb.. dup dap dup dap
  • Korang.. hari ni 1st time aku baut chest compression dekat patience yg collapse.. Buat Exchange dgn doktor dan beberapa yang lain.. memang giler real.. aku baru jea belajar buat prosedur ni pertengahan bulan lepas dengan patung.. akhirnya dapat jugak aku buat Cpr dekat patience yang sebenar.. Bukan cpr mulut ke mulut ok.. korang jgn slah faham plak.. aku buat chest compression..
  • Disebabkan bley dapat buat benda tu la aku suka duduk dekat patience yang collapse.. aku sedia membantu doktor.. aku suka sgt buat benda yang masih baru.. selalunya kalau patience collapse ramai doktor dan SN turun padang.. sekali dgn troli emergency.. ventilator machine yang semua yang berkenaan.. memang keadaan waktu tu akan kalut dan cemas sdikit.. sebab  nak selamatkan patience yang mcm dah nak nazak..
  • Untuk patience yang buat cpr td tu xdapat nak selamatkan.. sebabnya.. otak dia dah xberfungsi.. ada internal bleeding.. buat suctioning memang xhentix2..
  • Aku ada menyibuk sikit.. aku tanya doktor yang bertugas mengenai keadaan patience yang collapse tu.. dapat jugak aku info baru mengenai medikal.. so memang xrugi kalau kita suka bertanya..
  • Akhirnya patience ni meninggal. Apa pun.. semangat patience ni memang kuat .. Harap roh dia dicucuri Allah swt.Amin.

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !