"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, May 3, 2011

Ah! Xhabis-habis dengan CROSS!

  • Salam korang.. sihat kea? hope korang sihat-sihat aje.. kalau xsihat tu silalah pergi hospital.. klinik keaa.. biar orang yang mcm kiteorang ni jage dan rawat korang.. aiseyy. Rugi kalau xmerasa student nurse yang jage.. berbeza ok berbanding SN. Ermmm. 
  • Dua tiga hari ni hyper-stress dengan cross buku LOG.. Buku untuk lakukan prosedur dlm kejururawatan.. Buku tu sebagai bukti yang kita dah lakukan sesuatu prosedur secara rasmi sambil diperhati oleh SN.Aku kena habiskan semua cross yang ada dlm buku LOG tu selewat-lewatnya esok! Ah! Mama L nak tengok.. Siapa xpenuh isi akan dikenakan tindakan tatatertib.. Memang la betul kiteorang kena penuhkan buku LOG tu tapi cara dia suruh habiskan buku LOG tu buat kiteorang geram dengan dia. xpaham kea.. bukan semua wad yang bley dapat prosedur tertentu.. contohnya mcm dekat wad surgikal mana ada patience yg menggunakan MDI,PEAK FLOW.. dan wad Medikal mana STO. So mcm mana kiteorang nak dapatkan cross tersebut.. Memang benda ni nampak prosedur yang remeh jea.. tapi bila dah tetiba jea dah nak kutip buku mula la semua orang kalut.. masa mula-mula masuk klinikal xnak kalut.. 
  • Xtahu la apa nak cakap.. Aku xnak salahkan dia 100%. Kiteorang pun salah jugak tapi aku x suka cara dia yang memaksa kami buat ni buat tu.. suka sangat marah kiteorang.. dan selalu jea janji yang tu dan yang ni.. tapi dia yang x datang dan asyik busy jea.. bila dah busy nak jugak buat kelas.. janji dgn kiteorang nk dtg buat kelas pukul ni pukul ni.. yang kiteorang ni yang baru balik kerja terus masuk kelas.. tunggu dia.. last-last dia yang xdtg.. memang bersabar sungguh.
  • Apa pun ini la asam garam kehidupan sebagai student.. memang apa yang kita buat xsemua yang diterima.. dan kadang-kadang dibantah terus padahal kita xbuat salah pown.. saja jea nak menguji kesabaran.. sebab itu orang yang bijak dan banyak bersabar mudah berjaya dalam hidup sebab diorang xkan melenting apabila berlaku sebarang kontraindikasi dlm hidup diorang..
  • Aku tinggal beberapa hari jea lagi nak exam final!. memang berdebar.. dalam dada ilmu xpenuh lagi ni.. perlu buat refresh balik ni..
  • Ermm.. tadi kat wad. Puan K masuk wad aku.. pertama kalinya dia masuk wad yang aku kerja..aku ingatkan dia saja jea masuk.. ingat dia xkan tegur budak sem 2.. aku pun bile nampak muka dia aku sorokkan sikit muka aku ni dri die.. sebab dia memang sgt kenal aku.. bila nampak jea aku dia akan panggil.. AMIRAH! rasa mcm nak luruh jantung jea.. itu memang cara dia panggil nama aku.. Huhu.. memang aku xterlepas.. dia nampak muka aku terus dia panggil.. dia suruh aku baca report patience yg aku tulis.. ah! memang naya.. sebabnya aku xambik report pagi tadi.. aku terlambat..kui3.. tersapu-sapu malu dgn Puan K tadi.. nasib baik dia cool jea hari ni.. kalau datang mood xbaik dia memang nahas la aku.. dia ajar subjek yang dia ajar masa teori td.. dia ajar mcm mana nak baca bacaan CVP. Then,dia ada tanya pasal nama ubat kat kiteorang sem 2.. memang semua xbley jawab la.. Ah!.. memang lemah betul dlm mengingat nama ubat.
  • Dan hari ni.. aku banyak menghabiskan masa dengan CI sebab nak dapatkan cross..  
  • Masa rehat singgah sebentar di Jualan Amal kat hospital.. memang banyak barang.. aku beli kek! kek keju.. Yummmyy.. balik.. rehat.. noww.. tengah blogging.
  • That all.

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !