"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Monday, August 15, 2011

15 Ramadhan : Kurang Pahala Puasa Aku Hari Nie !



  • Aku hari ni x kerja.. kena bantu dalam OSCE.. btw aku nak cerita ringkas jea pasal ni.. boleh ke kalau aku cita lebih-lebih? seriau jea rasa ..private and confidential =_= ok.. hari ni trial osce sem 6.. dak-dak sem aku jadi pembantu.. yang terpilih jea..  btw.. kira aku antara yang terpilih.. grrr.. selama ni xdapat pown.. baru kali ni dapat.. Alhamdullilah..  sayang jugak shif (petang) aku hari ni.. kalau la hari ni aku kerja pagi kan best.. tukar untuk shif lusa.. sb lusa aku shif pagi.. derr.. gua xsuka shif pagi ma so disebabkan jadi pembantu osce aku xpayah kerja hari ni.



  • Seperti biasa.. sibuk prepare barang keperluan osce.. semuanya sudah diatur semalam.. aku just ambik barang backup jea.. ok.. kita cakap pasal OSCE .. Semua ada 5 stesyen.. yang keluar.. CBD,COLOSTOMY,RYLE TUBE,TIMBANG BERAT BAYI,CPR.  Aku kena jaga stesyen Cpr.. bantu buat bagging.. korang ingat x lagi 2 hari lepas aku ada cakap pasal bagging yang aku buat dekat patient yang collapse dalam wad aku kerja ?.. ok sekarang aku kena jadi pembantu unt buat bagging.. diorang kena buat cpr (chest compression) ..  just step by step..



  • Nak dijadikan cerita la kan.. skill lab (1) aku kena semua pelatih male nurse + 3 orang female nurse.. yang lain dekat skill lab lain.. so perjalanan osce kali ni sangat best sebab dapat tengok male nurse buat osce.. bukan apa wey.. setiap kali diorang buat ada jea benda kelakar yang akan terjadi... grr =_= sampai aku sendiri xlarat nak gelak weys.. yang rilex.. rilex sungguh.. yang main.. main sungguh.. yang serius.. serius sungguh.. yang blur.. memang blur sungguh sampai berapa kali garu kepala.. hahaha.. SN.K yang jaga stesyen  cpr ni pun xlarat nak gelak.. sama ah dengan aku.. tahan jea weys..  selama ni tengok JP perempuan jea yang buat benda-benda ni semua.. sekali dapat tengok pelatih male nurse buat osce depan mata memang pengalaman yang baru r.. dah mcm tube lawak jea.. btw.. diorang buat ok r.. 




  • Lelaki memang sinonim dengan nakal ..kalau xda diorang aku rasa kolej aku sunyi sepi jea.. so   btw.. overall diorang ok jea.. xlama lagi diorang dah nak habis.. dah nak qualified sebagai nurse terlatih.. so aku harap.. wahai senior-senior male nurse aku harap korang buat terbaik untuk exam yang akan datang k.. eh! male jea ke?.. xah... dekat kak-kak senior pun sekali.. 


Pengalaman menjadi pembantu osce untuk trial sem 6 memang aku xkan lupa .. layans
jumpa lagi di lain hari wahai senior!
kalau ada jodoh kita jumpa lagi



Nota Jijinbbang : Esok pergi hospital lama.. Endoscopy


3 comments:

  1. time keje pun bole gelak2...

    wahhh sonok tu, :D

    ReplyDelete
  2. uhuhhh ...
    apa lar yg kelakar tuh ye? :)

    ReplyDelete
  3. Pengalaman CEQ pun apa kurangnya pahit jugak :( uhuk..

    Err.. Cantik header ? boleh emailkan sy siapa yg create? s_r1z@yahoo.com

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !