"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, August 9, 2011

9 Ramadhan : Setan Junior masih berleluasa di Bulan Ramadhan !


Hai setan ! kau kan dah dirantai pada bulan ramadhan ni.. kenapa ada jea bisikan-bisikan yang mengajak aku buat benda x baik ni?. adoiyaaiii.. spoil juga pahala aku hari ni..


  • Walaupun kita semua tahu yang syaitan telah digari dari menghasut umat islam melakukan perkara xbaik pada bulan ramadan.. tapi masih ada lagi kes-kes jenayah.. kes juvana.. kes paling hot masa bulan ramadan adalah curi kasut jemaah masjid,ponteng puasa..korek tahi hidung, lawan mercun,dan pelbagai lagi kes yang lagi dasyat di luar jangkaan kita sendiri.. cuma xtahu jea.. kenapa jadi mcm ni walaupun bulan ini tiada kutu rayap si syaitan yang dilaknat menguasai diri..tapi  kenapa kita masih ada niat yang xbaik?.. yang arif sila jawab... kak sunah?..



  • Pepun korang dengar pendapat aku dulu.. pendapat peribadi.. tiada fatwa sahih yang seiringan.. ok.. setan junior adalah rekaan aku sendiri untuk nafsu.. selama ni nafsu kita dikawal oleh hati yang bebas dengan suara bisikan syaitan.. dan lama kelamaan diri kita sendiri akan jadi syok nak buat perkara terlarang walaupun dalam masa yang sama kita tahu benda tu salah.. dan perkara ini dibawa sehingga ke bulan ramadhan.. waktu ini hati  kita dah xdapat fikir mana yang baik dan buruk.. yang tahu.. kita nak dapatkan benda tersebut walaupun apa pun berlaku.. ramadhan tetap ramadhan tapi aku xnak berubah! biarlah.. bisik hati kecil ini.. buat apa aku nak hipokrit.. bulan ramadhan jea bertukar baik.. bila dah habis ramadhan mula tunjukkan balik topeng  keduniaan yang laqa'a itu..baik aku maintain jea.. 




  • Sebab itulah kenapa masih berlakunya kejahatan di bulan ramadhan.. sebab diri kita xdapat nak kawal nafsu (syaitan junior).. syaitan junior adalah musuh no.1 semasa bulan ramadhan berlangsung.. bisik hatiku.. jadi aku kena kuat untuk melawan syaitan junior tersebut.. aku kena kuatkan iman dan jadi yang terbaik.. aku xboleh kalah dengan mainan syaitan kecil yang bergurukan syaitan senior..

tengok! selamber je aku minum air depan semua orang.. ;D



Nota Jjiibbang : Aku mengarut ke? aku harap korang faham apa yang aku nak sampaikan..





1 comment:

  1. nafsu mmg sentiasa ada dgn diri kita tak kira masa...muuh utama kita lepas shaitan...

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !