"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, August 27, 2011

27 Ramadhan : Shopping Raya Sakan di Parit Buntar, Perak

Salam Ramadhan,

Pagi tadi gerak ke Parit Buntar.. Niat di hati nak carik baju raya bersama emak, adik dan my bro. so kami pun bertolak seawal mungkin untuk mengelakkan jalan jem. dalam pukul 12pm keluar dari rumah..  dan yang hampehnya.. jalan jem teruk sepanjang Nibong Tebal - Parit Buntar.. ditambah lagi dengan struktur jalan yang xelok akibat dari pembinaaan jabatan yang xsiap-siap lagi dari dulu lagi..
Deretan kereta menunggu lampu hijau..

Hentian Raya Parit buntar...


Abang aku beli bunga api giant untuk malam merdeka nanti .. 49 kali shot! best kot.. xsabar nak rakam..




Ok.. Kat sini adalah tapak expo belakang hentian raya parit buntar ..besar jugak r expo ni..  ramai yang datang dari jauh untuk datang ke expo ni.. harga? xpayah cakap lagi.. sememangnya SALE! diskaun over 70-80%.. cuma.. spoil sikit r.. lantai tapak expo lecah sebab hujan.. 




Kat sini memang syurga tudung/shawl/baju raya.. berlambak giler pilihan..

Bertuah betul kalau dapat semua kasut ni... btw, aku ni susah sikit nak cari kasut yang bersesuaian.. sebabnya. kaki aku lebar dan panjang.. saiz 41.. selalunya saiz itu xda da habis..

Rupanya kobis dekat sini import dari Korea!  kiranya aku makan gobis yang sama dengan eunhyuk la.. huhu (Econsave)



Disebabkan jalan jem teruk + pemilihan baju yang sangat lama kteorang terpaksa beli makanan berbuka di bazar.. zsempat nak masak --> bazar simpang empat parit buntar



5= RM 2 bersamaan 1= 40 sen.. tempat ham[a mcm ni gak ka?







ok.. akhirnya sampai rumah jugak.. siyes sangat penat..aku xsempat nak bel baju bola Malaysia yang paling latest tu.. aku dah jumpa tadi.. sebelah billion parit buntar ada jual baju tu =_=
tgok la esok kalau rajin aku g beli..


Nota Jjinbbang: Sangat busy tolong mak buat biskut raya dan mengemas rumah.. xda masa nak blogwalking..

3 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !