"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, August 21, 2011

BLOG PILIHAN SAYA IALAH MEREKA INI


 Salam bloggers,


Santai Bersama BEN ASHAARI



Kesinambungan segmen Abg Ben yang Ini


Sebelum itu, Korie nak ucapkan terimas dekat Mr. Ben sebab melalui segmen-segmen  abg ben yang lepas membuatkan korie kenal ramai blogger di luar sana.. dan mereka-mereka ini adalah blogger yang korie kenal melalui segmen abang ben .. yang lama mahupun yang baru.. Mereka tetap menjadi pilihan.. 



Gula-Gula Pelangi
Buta + Pekak+Bisu = Cinta!
Ini blog Mrs Ran, Aku kenal beliau melalui banyak segmen antranya dari segmen dari blog Pilihan hati,Abg Ben dan Kak Sunah... selalu jugak korie tinggalkan jejak dalam belog beliau.. Dia pandai menulis cerpen / novel.. blog dia dah boleh jadi adik kepada blog penulisan2u dah.. huhu..  xcaya terjah tengok! selalunya orang seni ni gaya penulisan dia lain sikit  dan dia adalah salah sorang .. so sys.. ur blog menjadi pilihan korie ! 

Celoteh Si Alya
Aku selalu sangat jumpa banner blog ni dalam blog lain.. sama ada sewa ataupun dia dapat tapak free hanya dia yang boleh jawab .. dah nampak banyak kali mesti la kena terjah kan..jadi disebabkan itu blog dia memang familiar la dalam dunia blog ni..  beliau selalu hupdate blog .. so kalau follow blog dia memang xrugi ! alya.. ur blog is nice too! 

Laman Muslimah Optimis (MO)
Walaupun kita lebih suka baca bahan bacaan yang berbentuk hiburan tapi  bacaan berbentuk ilmiah islamik tetap menjadi pilihan hati.. kenapa? sebab dari situ kita dapat  tenangkan diri dan dapat tingkatkan rasa bersyukur kepada Pencipta.. Blog Mo menjadi pilihan aku untuk membaca bahan ilmiah yang sangat berguna.. dah lama dah aku pollow blog ni. dari dulu lagi.. memang sangat menjadi pilihan hati ! Penulisan dia sangat baik.. Keep it Up Mo! Korie sokong awak walaupun korie hanya kenal awak sebagai blogger sahaja..


AL-HAKIM
Dia seorang guru pelatih..  dia meminati nasyid.. dia pandai merangka puitis.. dia sangat bercita-cita tinggi dan dari situ kita dapat tahu yang dia adalah seorang blogger yang bagus.. Aku selalu join segmen blog beliau.. kan kan?.. haha. so memang dalam dunia blog ni kiteorang saling kenal blog masing-masing la.. btw.. cara penulisan dan blog dia x menunjukkan yang dia  tua setahun dari aku.. aku terasa nak angkat kening jea bila tahu dia tua setahun dari aku.. entri dalam blog beliau memang xlapuk di hujan.. korang tatap akan baca walaupun korang rxnak baca.. haha.. best ler!.


dan ALLAH akan tetap menjagaku
Bila baca nama blog dia pun dah rasa excited nak terjah.. ok.. blog sys sunah memang menarik..korie kenal beliau dalam Geng KL Gangster. Kak sunah jadi tok ketua tu.. korang percaya x? hehe.. sebenarnya itu geng yang dicipta dalam segmen Abg Ben. so dari situ bermulanya ikatan sebagai blogger antara blog beliau dan blog aku.. Beliau ada teman yang bernama cici.. sangat comel.. kadang-kadang terasa nak colik jea gambar cici dlm blog kak sunah tapi xjadi larh sebab 'hak cipta terpelihara' grrr.. kak sunah banyak share bahan ilmiah yang sangat berguna untuk masa sekarang.. so memang xrugi la aku kenal blog kak sunah. Dia akan cuba balas setiap komen yang diberi dalam blog beliau dengan memberi komen di entri korang ^^


Fiction or Fact
Dia merupakan kpop blogger..samalah dengan aku..  Btw aku baru kenal blog ni.. kenapa ek.. blog peminat kpop mesti mcm ni.. haha.. kebanyakkannya mesti kawai.. termasuk blog ni.. cute jea.


Blogger yang kerap join segmen.. memang banyak kenalan.. korie pun termasuk dalam kenalan beliau.. xtahu dia perasan ke x.. Blog beliau ada api wey.. canggih siok.. meh terjah.. agaknya.. xsabar nak beraya kot.. nanti raya ninie datang yea rumah korie bersama dengan Si Dia. ahak! hehe


Ubi pun ada blog ok.. bukan kemain nama blog.. blog dia ada dalam list blogslist korie.. kita saling bertukar link.. semuanya sebab segmen Mr. BEN. Kan. aku dah cakap.. Segmen Mr. Ben memang membuatkan aku kenal ramai blogger di luar sana.. Ini adalah contohnya.. siap bertukar link lagi.. btw..awak! sampai bila kita nak bertukar link yea?.. hehe


The Mira Marcello blog
Eh! mcm ku kenal blogger ni.. awak bukan artis yang masuk tv tu kea?.. hehe.. xdalah.. gurau jea.. itu tandanya awak comel la.. nama kita sama.. Mira.. korie nama panggilan aku.. my real name is Amirah ^^.. Aku ingat orang dulu-dulu memang suka nama Amira sebab nama ni boleh jumpa di setiap pelusuk tempat di Malaysia.. hey.. sampai ke kucing pun boleh kc nama amira.. what the fish?... haha.. satu lagi.. jenama aksesori kereta pun 'Mira' perasan x?.. grrrr..


Semua orang teruk kecuali saya .....
Kalu korang masuk jea blog ni.. kalau korang ketawa/senyum bila tengok gambar dekat header dia korang memang sependapat dengan aku.. haha. ada jugak yea.. 1st time jumpa.. wakakak.. memang orang dia mcm tu jugak kot?.. haha.. suka la.. nak gelak lagi.. tolon.. tolon.. 



Dah cukup 10 kan?.. hey tolongla.. aku dah menaip panjang ni.. no more blog ok..otot-otot dah jem..  hehe..  sorri.. memang xlarat dah.. kalau larat aku nak buat semua yang join segmen Mr. Ben ni tapi dah xterdaya.. ok.. 



Janji kita mesti jadi blogger sampai ke tua ok.. hehe. 






Nota  Jjinbbang : Nak bersiap pergi kerja.. jumpa malam karang k..  Nantikan hupdate pasal trial osce ! i dont know anything pasal prosecure yang akn keluar trial osce nanti.. homaigod.. cmner ni?



9 comments:

  1. ekekekeke..terima kasih korie! selamat berkenalann :D

    ReplyDelete
  2. kita tukar link sampai awak tak nak tukar dengan kita la..aha..

    ReplyDelete
  3. saya pun teruja ngan blog KRIE sebenarnya.. ehehe

    ReplyDelete
  4. nguuuu....thanks korie sebab pilih blog akak~ blog korie pun best~ teruskan menulis tau!

    ReplyDelete
  5. dasyat ni korie..tersangat-sangat memuji..huu..tq..=)

    ReplyDelete
  6. cis HJ awak kite lak

    hehe korie

    mekasih

    err lain cm ne la tu

    ne ley jdi adik

    nk jdi ank tnggl je haha

    ReplyDelete
  7. saya xde pun ..hik2x xsmpat nak juin

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !