"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, September 8, 2010

Hidup Aq Kini dan Seterusnya??


Hai.. sudah sekian lama agaknya aku xmengedit blog unt label 'life'. Aku akan ceritakan serba sedikit apa yg sebenarnya yg telah terjadi dlm hidup aku sehingga kini. Ok critanya begini. aku dpt masuk ke kolej kejururawatan alor setar aka KKAS under permohonan dripada SPA aka suruhanjaya perkhidmatan awam.. ala yg kerja dengan kerajaan tu.. tp aku belajar dulu. ambik diploma kejururawatan selama 3 tahun. slepas aq graduate nanti aku terus dihantar kerja di mana-mana hospital kerajaan kt malaysia ni. ada ke kt oversea?. xda!. Adakah korang rasa aku layak menjadi seorang jururawat?. soalan yg sama sering timbul dlm fikiran aq selama ni. walaupun aku dah stay kt asrama slama 2 bulan aku tetap rsa was-was dengan pilihan ni.. Pada dasarnya jururawat bukanlah pilihan aku tp mak bapak aku. dorang nk sgt aku jadi jururawat. aku just follow walaupun hati memberontak xnak g.. tp inilah pilihan unt masa depan yg cerah.. so aku juz pergi.. sebab org ckp kerja dgn kerajaan dpt banyak faedah unt masa depan n ramai orang berebut nak kerja dengan kerajaan so mak cakap jangan lepaskan peluang ni. katakan klo aku sambung form 6 then aku masuk U n lps tu mesti nk kerja dgn kerajaan jugak kn. so xpayah ambik step yang jauh.. juz masuk jea SPA ni walaupun aq kurang minat. aku ingat aku dah xnk tgok n baxa psl2 topik yang berkaitan sains-biologi.. huh perit kot. aku xsuka sangat.. selama dua bulan aq di kkas byk yang aku belajar..mcm2. aku rasa mcm something yang baru is coming in my life. aku lebih berkeyakinan diri dari dulu. aku xpedulikan pandangan negatif dari orang lain n aku bwt apa yang aku nak buat.. juz ikut suka aku. hum blajar subjek nursing bukan benda yang senang wei. nampak jea baju putih tu kosng tp dlm hati n akal seorang jururawat byk yang perlu diisi dan dilatih.. aku cuba melatih diri aku unt menjadi jururawat yang berindividukan jururawat*. Keadaan balajar kt sana agak selesa.. keadaan yg kondusif.. tp air cond agak sejuk.. aku bley rsa sampai ke tulang aku. aku xberapa suka subjek A n P. Anatomy and physiology.. agak rumit.. mcm bio tp lebih mendalam sebab tahap diploma. aku xbeberapa mudah unt mengigat sc term. i2 yang menjadi masalah kt diri aku.. n masa dlm kelas aku sllu mengantuk sampai terhanguk-anguk dah mcm anguk2 pokka. bukan segaja tp dah mcm lali.. bila belajar jea mesti mengantuk. syaitan dah berjaya meletakkan maskara yg plg berat kt mata aku r tu. aku xthu r apa tindakan aku kena bwt supaya xmengantuk dlm kelas sbb dah byk cara aku  bwt tp x menjadi pon.x sukanya.. xpa. aku yakin aku boleh. xda yang msutahil klo kita yakin yang kita bley bwt. btol?. setelah agak lama belajar subjek2 nursing..aku rasa subjek2 die pretty hard core ler.. perhhh.. tmbah2 unt subjek AnP. hUhU.Beginilah hidup. xdanyer yg senang n apa yg aku perlu ingt tuhan x memberi dugaan yg diluar kemampuan individu tersebut so dugaan yg pasti aku dapat hadapi dgn baik + bergaya.. insyaallah.  Aku xsuka dengan peraturan kt kolej .... ketat gila kot. boring + bosan + sengal + mereng.. kenapa perlu adanya peraturan kt dunia nii?. kenapa kita xbley nk tetapkan jea peraturan.. huhu. klo la setiap manusia bley tetapkan peraturan kt dunia sure dunia ni porak poranda mcm reban ayam diserang jebon. yea x? aduhai..  ala aku ni bkn kt kolej jea. kt mana2 pon aku xsuka dgn peraturan. peraturan tu melecehkan perjalanan yg aku nk tentukan.. i2 la psl. Hurm.. kt kolej aku ada dk beberapa prob mcm masalah bahasa.. ramai org dtg dri kelantan + terengganu. aku xberapa paham apa yg depa tu ckp. bkn xberapa pham tp mmg xpham langsung kdg2 tu. gile tol rasa. mcm aku duduk kt planet yg ada alien gitu.. aku org utaqa mana r nk paham apa yg depa ckp tmbah2 yg duduk kt pendalaman lg la pelat.. triple extra pelat. perhhh.. terbantut impulse maklumat yg nk antar kt otat sbb xbley nk transmit data. huh. ksian btol kt aku.. xpe benda ni boley setel secara pelan2. nsib bek aku dpt roomate dri ganu.. so aku bley r blajar cket2 pelat ganu. kwn2 kt sini semuanya sempoi jea. xda yg kurang xda yang lebih.. Org gelar aku sebagai Korie bkn mira.. adalah beberapa org still pggl aku mira tp rsanya org lebih kenal aku sbgai korie. apa mksud kori?.. nanti aku gtau. aku xkesa depa nk pggl aku korie or mira. dua2 ok jea.. Nursing oh nursing.. aku xpernah pikir kau adalah pilihan aku.  mcm mna pon hidup kt kkas mesti diteruskan dgn harapan aku dpt graduate dlm msa 3  thn akan dtg. aku harap sgt aku dpt survive smpai aku berjaya. aku yakin aku percayakan diri aku. aku xkesa apa orang ckp kt belakang tentang apa yang aku bwt. yg aku tahu aku nk buat.. biar slh asalkan aku berani.. biar org nampak apa yg aku cuba lakukan adalah kerja bodoh tp i2 adalah cara unt membina keyakinan diri dlm sanubari ni.
Cute background. Pictures, Images and Photos

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !