"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, July 1, 2011

Apa pun yang terjadi jangan sesekali menyerah!

Entri ini mengandungi autoplay music..


Selamat pagi,
Tiada yang indah melainkan niat hati yang suci.. tiada yang indah selain ciptaanNya.. tiada yang indah kecuali hati yang bersih dari niat yang jahat.. Aku hanyalah insan yang kerdil di dunia ini.. tanpa sayap iman yang kukuh membuatkan aku terbang ke arah yang salah.. Tapi sekerdil kerdil aku.. Aku bersyukur kerana aku masih diberi nafas sehingga sekarang atas nikmat yang diberiNYA.. Aku punyai keluarga yang menyayangi aku.. walaupun aku pernah memberontak sewaktu dulu.. memberontak dengan nikmat yang aku xreti nak menilainya.. aku xfaham waktu itu.. aku hanyalah insan yang berfikiran hanya untuk diri sendiri.. Syukurlah aku dah sedar.. Syukurlah dengan apa yang aku ada sekarang.. Sepahit-pahit hempedu sekalipun perjalanan hidup ini pasti ada jalannya asalkan jangan menyerah.. That's the point! dan dimana sekalipun kita berada.. apa yang kita buat hanya satu jea yang penting iaitu niat yang ikhlas kepada Allah SWT.

 Sila hayati setiap baris lagu ini..






Jangan Menyerah

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Kita pasti pernah
Dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini
Tak ada artinya lagi

Reff 1:
Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik

Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
Segala yang telah terjadi

Back to Reff 1

Reff 2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
Kebesaran dan kuasanya
Bagi hambanya yang sabar
Dan tak kenal Putus asa

Back to Reff 1
Back to Reff 2

Lagu yang indah ini buat aku rasa bersyukur dengan apa yang aku ada..Sekarang mood tengah semangat! Pasti korang pon bersemangat bila korang dengar lagu ni bila  bersedih.. Percayalah.. Alunan-alunan puitis bertemankan irama yg xmelampau adalah satu bahan yang boleh merawat melodi hati yang sepi.


3 comments:

  1. May Allah bless u :)
    btw, lagu tu mmg best

    ReplyDelete
  2. terima kasih sebab post entry ni at the right time :) dayana mmg perlukan semangat utk ke tempat baru esok, a new step in life :') .
    thanks. this means a lot.

    ReplyDelete
  3. Jom tolong like facebook Shawl Storiie and visit blog , http://shawlstoriie.blogspot.com/

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !