"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, July 15, 2011

Diserang Hingusan Flu

Assalamualaikum dan Salam sejahtera

It’s Friday, Friday
Gotta get down on Friday
Everybody’s lookin’ forward to the weekend, weekend
Friday, Friday.. Friday.. 

  • bla bla bla..  lagu ni jugak yang berpusing dalam kepala aku hari ni...Aku rasa lagu ni sangat hampeh dan suara si J. Black mcm org xmatured je. btw..ramai orang suggest nak dgr lagu ni sebab diorang bley gelak ketawa bila dengar suara J.Black..  pepun aku rasa J.Black lebih layak menjadi model mainan kanak-kanak dari menjadi penyayi youtube.. 

by ~rebel-penguin
  • Ok.. Flu.. wut is flu? selsema.. bird flu ? selsema burung .. pernah dengar kan ?.. ok.. aku diserang selsema yang agak biasa..flu jea.. bukan bird flu.. kena jangkitan dari sebaran kekawan aku jugak.. selsema adalah sejenis penyakit yang mudah berjangkit.. sekali kalau korang bersin tanpa menutup lubang hidung--> sebaran akan terjadi.. Ia akan masuk melalui sistem pernafasan hidupan lain.. benda tu xjelas kalau tengok dengan mata kasar.. Mula-mula hanya seorang je budak kelas aku kena flu.. semakin hari.. semakin ramai pesakit yang didiagnos mengalami flu*.aku termasuk sekali.. 



  • So aku nak nasihatkan kat sini.. buat korang yang mengalami selsema.. selsema + batuk kea.. kalau bersin or batuk mesti tutup hidung dan mulut dengan tisu or kain .. jangan terus bersin jea tanpa tutup mulut dan hidung.. tambahan lagi dekat tempat umum.. nanti habis semua orang dijangkiti virus yang korang bawak tu...Sebab tue la.. masa musim selsema burung dulu orang pakai mask.. sebab nak lindungi diri dari virus tersebut.. benda ni nampak remeh tapi bila dah sakit mula la nak salahkan orang lain.. hurm.. dan 1 lagi.. jangan lupa cuci tangan.. nanti tercemar.. dapat penyakit lain plak.. ok..

  • Erh.. xlarat nak ngeh ngeh* dah ni.. asyik nak keluar jea cecair tu.. aku baru minum panadol soluble yang aku beli dekat mini market dekat hospital tadi sebab xtahan dengan cecair yg keluar dari hidung ini.. Siyes aku sangat rimas!. Nak pergi ambik ubat dekat hospital bley jea.. tapi malas plak aku nak tunggu giliran apa semua tu.. Hope dengan menggunakan panadol soluble bley kurangkan sikit apa yang aku rasa sekarang..


  • Hari ni Kedah cuti umum.. kalau aku duduk dekat rumah.. pukul 12 aku akan gerak pergi ambik adik aku di sekolah.. Penang xcuti hari jumaat derr.. best lagi duduk Penang sebab hari sabtu dan Ahad cuti.. tapi ok jugak r cuti hari jumaat pun sebab menghormati hari jumaat kan.. hurm..apa-apa pun bley jea.. asalkan seminggu cuti dua hari.. kan..


1 comment:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !