"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Sunday, December 4, 2011

Seriusly Darah +HIV dalam Air Minuman Boleh Dijangkiti ?




“IMPORTANT MESSAGE FROM DELHI POLICE…. 4 next NEXT FEW DAY DNT DRINK ANY PRODUCT FROM PEPSI, TROPICANA JUICE SLICE, 7UP, COCA COLA, ETC , AS A WORKER FROM D COMPANY HAS ADDED HIS BLOOD CONTAMINATED WIT AIDS. Watch ND TV. Plez Forward dis mesge to every 1 u care 4 plz.(“PESANAN PENTING DARI POLIS DELHI….UNTUK BEBERAPA HARI SELEPAS INI JANGAN MINUM SEBARANG PRODUK DARI PEPSI, TROPICANA JUICE SLICE, 7UP, COCA COLA DAN LAIN-LAIN, SEORANG PEKERJA DARI SYARIKAT ITU TELAH MEMASUKKAN DARAHNYA YANG MENGANDUNGI AIDS. Tonton ND TV.


Semalam aku dapat mesej mengenai virus hiv yang mencemari air minuman syarikat coca cola cth- pepsi,7up dan sebagainya.. dan dalam mesej tu cakap suruh sebarkan unt elak sebarang jangkitan berlaku...


Pendapat aku.. betul ke ada pekerja syarikat tu masukkan darahnya yg dicemari HIV dalam air tu? grrr kalau ada pun mcm xlogik jea.. kenapa dari dulu xda berita pasal ni padahal isu HIV bukan benda yang baru.. ada ke pihak syarikat Coca cola tu sendiri announce pasal kes ni?  ok fine.. so sekarang apa yang kita perlu buat adalah kaji mengenai virus HIV.. Tahu x virus HIV adalah virus yang amat lemah pada kawasan luar dari badan manusia.. Virus HIV hanya dijangkiti apabila darah hiv positif bercantum dengan darah manusia yg normal.. even kalau kulit hang xda luka yang xterdedah dan berdarah hang TIDAK akan dijangkiti virus HIV kalau terkena pun.. so orang kat luar tu jangan terima je apa yang orang sebarkan..research dulu kebenaran berita ni.. aku xkata virus ni xkan menjangkiti korang kalau korang terminum air yang dicemari darah positif HIV cuba bagi aku cara dia nak orang dijangkiti virus HIV xlogik..



HIV.. Sejenis virus yang mudah dijangkiti melalui darah.. Kalau dijangkiti darah ni mangsa xkan dapat kesan dalam masa yang cepat.. mengambil masa dalam 4-5+ tahun untuk sah sama ada hang betul-betul positif Hiv atau Negatif Hiv.. semua ni bergantung pada tahap immuniti badan hang.. Aku pernah mandikan pesakit Hiv positif yang meninggal dalam wad.. ( 1st patient masa sem 1) excelly semua student perubatan xkira la hang student doktor ke.. student nurse ke.. bila hang praktikal dekat hospital hang pasti akan jumpa pesakit yg diagnos +HIV..so nak xnak hang kena hadapi jugak..btw,bagi aku benda ni adalah satu cabaran unt mendewasakan aku.. Insyaallah bila kita buat kerja kerana Allah,Allah pasti menjaga kita.

CANTIK KAN? TAPI PERKARA MCM NI LA YG MENDEDAHKAN HANG KEPADA JANGKITAN HIV ..JAUHI GAYA HIDUP YANG SUMBANG..

No incident of food being contaminated with HIV-infected blood or semen has been reported to CDC. Furthermore, CDC has received no reports of HIV infection resulting from eating food, including condiments.

HIV does not live long outside the body. Even if small amounts of HIV-infected blood or semen was consumed, exposure to the air, heat from cooking, and stomach acid would destroy the virus. Therefore, there is no risk of contracting HIV from eating food.

#aku baru minum sebotol coca cola baru-baru ni... aku pengemar coke tp xminum kerap r sebab kesian kt buah pinggang ^^


Pikir-pikirkan lah

7 comments:

  1. dapat gak msg mcm nie td
    tpi buat lex ja pn

    ReplyDelete
  2. dapat gak mcg ni dari member tapi dia tulis tgk ntv7...betoi ke?

    ReplyDelete
  3. salam...

    LM terbaca pesanan ni semalam 2 minit pas teguk minuman tu.siap mereka kata semak ntv7 lagi tu.debar2 tau...

    geram pun ada ga.suka2 hati je mereka kan?kalau benar,naper pihak pengeluaran tak hentikan mengenar atau buang saja minuman yg dah tercemar tu.

    ReplyDelete
  4. @Lydia Miza(Aidyl Azim) rsanya mcm ada org nak boikot syrikat tu..ntahlah kita rsa xmungkinlah benda ni berlaku kat Malaysia. luar negara mungkin. pepun.. semua kuasa Allah swt.

    ReplyDelete
  5. @dayahlifes klu betul mesti ada statement rasmi dri mana2 pihak berkuasa.. tp skrang xda apa2 pun.. so anggap jealah ni gossip unt boikot syarikat tu ok ^^

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !