"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Thursday, December 22, 2011

Jauhi perempuan yang berpakaian ketat


----Tahniah adik-adik PMR----
kalau xberjaya tu rilex sudah.. masa depan panjang lagi.. asalkan ada usaha nak berjaya di masa depan tu ada.. ;p


Sekarang dunia semuanya berkaitan dengan fesyen..''kalau hang nak cantik hang kena up to date cara pemakaian hang tu.. kalau x.. xfemez la hang nanti'' .heh!? so what.. biaq p kat aku la nak pakai apa pun.. xikut trend ka.. xikut gadis semasa ka.. buat pa hang pulun nak ambik tau.. kan.. jaga lubang kain masing-masing la kan.. sibuk betui!



Budak-budak perempuan yg berpakaian ketat begini selalunya baya-baya umo mcm aku ja.. nak kata orang aku pun lebih kurang jea.. tapi xpernah lg pakai legging.. dan xmungkin .Insyaallah .



Ntahlah, aku xtahu nak cakap apa psl ni sebab semuanya dah besar panjang dan semua wajib ambik pendidikan islam masa sekolah dulu (yg beragama islam) plus, ustazah dan mak bapak pun dah pesan kat diri kita pakaian yg mcm mana sesuai unt seorang gadis muslimah.. tapi hasilnya tetap begini.. tapi xsemua la kan.. dah tahu benda berdosa tapi tetap nak pakai ketat jugak kan? hum, siapa lagi kalau bukan kita-kita ni.. kadang-kadang tue kita xrasa pakaian kita tu ketat dan slamber je pakai kan.. tapi bila kuar outing.. bila lelaki usha lebih sikit jea kita rasa mcm nak marah lelaki tu , nak cucuk mata dia, nak penampaq muka dia padahal siapa yg buat pilihan nak berpakaian ketat mcm tu di tempat umum?.. hum, kita-kita jugak kan?.. hoho.  ;p



btw, seriusly aku cakap yang aku selesa dengan pemakaian aku sekarang .. 

Jean +T-shirt + Sweater +Shawl =Korie

kadang-kadang try pakai skirt.. cun jugak aku ;p hahaha.. 



Tapi kalau yang bertudung tu xpayah la nak tunjuk dan dedah sana sini sangat.. tutup atas tapi bahagian dada,punggung terjengui bentuknya.. ish3. aku tengok pun rasa mcm sedap peliks jea kan (Ish!!) kalau lelaki tengok lagi lah kan.. apa ntah bayang yang muncui dalam kepala dorang.. Ehem2. malu-malu! hampa xmalu ka?.. ka ,rasa syok? Ish, tobatlah.. jangan la lalu depan aku..kalau lalu depan aku.. aku akan usha jea dan dalam hati akan buat exercise math (Ish3!) hum,betoi ni. jujur aku cakap.. tapi tolonglah jangan berpakaian yg nampak habis bongoi-bongoi tu.. aku turut tergoda (!). Eh? aku pulak tergoda?.. bukan aku! tapi abang-abang aku ;p



pasal aurat.. diri sendiri dah tahu dosa pahala tang mana so fikir-fikirlah sendiri.. bukannya kecik lagi kan.. tapi better ada yang tegur.. just bagi peringatan.. biasalah.. orang muda mcm aku ni senang tersesat jalan.. darah muda kan?



p/s : dulu dah pernah buat entri mcm nie

3 comments:

  1. kalau seluar jeans tu macam mana ek ? tak boleh juga . taklah skinny sangat .

    ReplyDelete
  2. Adik2 yang pakai tudung tapi baju ketat2 ni, agaknye apalah niat dia bertudung.....

    ReplyDelete
  3. alang2 diorang da pakai baju/seluar ketat2 tu,baik bukak je tudung tu.

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !