"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Saturday, June 4, 2011

Mesej Kepada Sys Adinda Evans




  • Hi Adinda Evans.. hope ko gembira di samping orang yang tersayang!. Aku hanyalah seorang blogger yang bukan nak cari publisiti yang siarkan cerita pasal kau.. disebabkan kau berumur lebih muda dari aku so aku xnaklah cakap skema dengan ko. Aku buat entri ni bukan nak jatuhkan ko dan simpang lagi nak malukan diri kau yang sudah dapat publisiti dari seluruh media.Oke. Aku harap ko dapat baca entri aku ni
Adinda,
  • Ok ke sekarang? mcm mana dgn kehidupan sosial ko sekarang?.. mcm mana kehidupan ko sekarang lepas bermcm-mcm tomohan negatif yang ko terima dari pihak umum.. aku harap ko still bley survive yea.. jangan lepas ni aku dengar ko buat tindakan bodoh plak.. aku tahu mcm mana kental pun jiwa perempuan mcm ko ni.. ko tetap ada hati dan perasaan. ko tetap akan menangis bile ko dah xdapat bertahan.. so aku nasihatkan kau sekarang better ko tenangkan fikiran ko kat mana-mana tempat yang ko rasa sesuai dgn diri ko tue dan jauh dari dari manusia-manusia yang bermasalah dengan diri ko.
  • Tentang statement yang ko tulis dalam blog tue 'Aku xda ..... merupakan satu tindakan paling bodoh aku rasa..  sorry aku cakap.. tapi aku surely pasti yang ko tulis tue mesti bersebab dan ko xsangka isu ni bley jadi besar sampai mcm ni. Yeah! Inlah aku nak cakap.. dunia blogging sebenar! ko silap langkah sikit.. habis la ko sebab blog merupakan media yang aktif bersosial! Aku pasti sekarang ko dah sedar tu. Sekarang apa yang aku boleh nasihatkan better ko private blog ko or ko delete jea terus dari ko tunggu pihak-pihak xbertanggungjawab burukkan nama ko lagi.. tapi xtahu la plak kalau ko nak glamor murahan kalau ko nak berterusan mcm ni.
  • Aku bukan apa.. aku juz nak nasihatkan ko sebabnya ko tu perempuan.. baru 14 tahun.. apa la sangat yang ko bley buat.. nak kata ko dah matang.. xmencapai tahap kematangan maksima lagi.. banyak lagi ko kena belajar dalam hidup ni..Xkan ko dah xsayang dunia remaja ko tue..come on girl!! ko xtengok ending movie melayu 'Aku Masih Dara' tue.. ko xsedar kea?.. Ko xtakut ke hukuman akhirat?.. Kasihankan parent ko tue.. nanti dekat akhirat diorang yang kena jawab.. Ustazah kat sekolah xajar ke?.. Aku xsembang kosong dengan ko ni..maybe dah ramai yang ceramah kat ko pasal benda yang sama aku cakap.. dan ko maybe dah basi dengan ayat-ayat ni tapi aku xkisah.. aku tetap nak nasihatkan ko jugak. Tolongla bertaubat sebelum terlambat.maybe ko xnampak sekarang.. satu hari nanti ko akan nampak. percayalah.
  • So sekarang.. Adinda. perjalanan ko masih panjang dalam dunia ni.. jangan buat statement yang menjatuhkan diri kau dah pasni! Ini adalah pengajaran buat ko dan bloggers lain kat dunia nie.. maybe ko insan terpilih olehNya untuk memberi petunjuk kepada insan lain yang akan lakukan perkara yang sama dengan ko dalam dunia ni.Sedarlah dari sekarang.Tolong ubah cara hidup ko tue.. yea! aku tahu aku bukan siapa-siapa nak nasihatkan ko tapi aku ingin nasihatkan ko jugak sebab aku rasa ko seorang yang baik! Percayalah!..Jangan buat perbuatan terkutuk dah oke!
Kepada bloggers di luar sana.. cukup-cukuplah la tu korang memburukkan nama adik Adinda ni.. don't u think she's innocent person?.. jujur dalam diari online..  salah ke? tapi disebabkan isu 'dara' sensitif pada pihak umum dan agama itu yang menyebabkan isu ni menjadi besar.. sudah-sudahlah tue.. yang penting kita  saling nasihat menasihati bukan saling hentam menghentam oke!

1 comment:

  1. betul tu..
    tak perlu nak hentam2..
    nasihat cara elok lagi baik..
    harap2 dia cepat sedar lah n makin mendekatkan diri dengan Tuhan..

    setiap dugaan dan ujian yang menimpa bererti Allah masih sayangkan kita..supaya kita beringat akan Dia.. =)

    btw, post terkini: Bila aku jakun tengok wayang in 3D

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !