"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, June 21, 2011

Adakah Kau Blogger yang Tidak Serius?

Nazi-Fag-devianart.com

  • Salam korang.. Korie nak menaip sikit pasal dunia blog..
  • Nak tanya korang apa kedudukan korang sekarang dalam dunia blog ni?.. Apa matlamat korang dlm dunia blogger ni?.. ada x korang letak matlamat sebab apa nak jadi seorang blogger.. pernah x korang terfikir apa yang dah korang lakukan sejak korang mula-mula join blog sehingga sekarang.. apa keuntungan yang korang dapat dan berapa ramaikan follower korang ada sekarang... Kalau diri korang tu still maintain seperti dulu aku rasa baik korang  buat tranformasi dari sekarang supaya korang xpayah nak bersusah-susah di sekian hari.. maksudnya kat sini.. kalau korang betul-betul nak jadi seorang blogger korang kena serius dari sekarang.. jangan buat halai balai jea.. 
  • Mesti tanam satu misi kalau korang nak jadi blogger yang berjaya.. aku xcakap yang korang mesti jadi ke tahap blogger famous tapi aku juz tekankan korang kena serius dari awal.. buat perancangan dari awal sekiranya korang betul-betul berminat dengan dunia blogger ni.. ok?.. sebab nanti korang xpyah susah-susah dah bila sampai satu tahap korang perlukan blog untuk buat something yang betul-betul penting.. waktu tue korang dah ada geng yang dah mengenali korang dalam dunia blog ni so apa pun korang buat nanti semua jadi mudah dan ada back up dari bloggers lain.. penting tu
  • Bukan senang nak maintain sebagai blogger ni.. nak mencapai blogger famous lagi la susah dan bagi korang yang berhasrat nak jadi blogger famous tu simpan-simpan la dulu yea.. apa yang korang perlu buat adalah belajar untuk menjadi seorang blogger.. bukan terus menerus menjadi orang baru.. maksud aku.. korang just follow apa blogger lain buat tapi korang xbuat sendiri.. berdiri pada usaha orang lain.. korang kena start belajar mcm mana nak jadi blogger yg betul-betul blogger.
  • Aku ni xda la terer pun nak nasihatkan kat korang tapi aku juz nak share pendapat aku.. xsalah bukan?.. Aku ni dah 3 tahun dalam dunia blogger tapi aku baru aktif berblogging,, blogwalking.. join group blogger tahun nie.. 2 tahun lepas aku banyak menghabiskan masa untuk mengenali blog.. xbanyak masa sangat serius aku cakap sebelum ni aku follow blog seseorang tu tanpa mengenali orang tersebut dan ada yg  sampai skrang aku xkenal siapa blogger yang aku follow sebab aku xambik kisah pasal tue.. tapi tahun ni aku mula serius dlm dunia belog!.. 
  • Korang boleh jadi blogger yang aktif dengan mengikuti segmen,contest or wutever yang berkenaan dengan blog dan bloggers sebab melalui cara ni diri korang boleh dikenali oleh bloggers lain.. Melalui cara ni jugak korang boleh kembangkan kenalan korang.. masa ni jeala nak gurau-gurau pun kan.. nak luaskan pemandangan dan luaskan perasaan yang ada.. xsalah kalau kita menyibukkan diri untuk kesenangan masa depan kan?
  • Aku dah rasa yang blog adalah sebahagian kehidupan aku so aku kena serius dlm menulis blog.. blog aku adalah hidup aku so aku xkan abaikan blog ni dan korang yang lain tue korang kena rajin singgah ke blog sifu-sifu untuk menuntut ilmu.. baca tutorial dan buat sampai korang bley faham...
  • Apa agaknya jadi kat aku kalau blog ni xda.. aku rasa mesti hidup aku xkeruan sebab blog ni memang memainkan peranan yang penting dalam hidup aku... 

  • That all..

No comments:

Post a Comment

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !