"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Wednesday, June 29, 2011

Segmen : Aku Seorang Blogger


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Korie Join Segmen : Aku Seorang Blogger



5 SEBAB KENAPA AKU MENJADI BLOGGER


Bosan Dengan Dunia Nyata Yang Terlalu Biasa..
  • Kehidupan yang aku lalui dalam dunia nyata ni memang banyak liku-liku yang berbelit sehinggakan aku yang terlalu gopoh ini jatuh  rebah di jalan kehidupan.. ada ke orang pedulikan aku?.. ada.. ada ke yang merawat luka dalaman aku?. ada ke yang fahami apa yang naluri aku nak?.. Sebenarnya, ada je hamba Allah swt yang sentiasa ada di sisi aku tapi jiwa aku masih sunyi.. aku perlukan madah yang lebih luas untuk kemukakan perasaan aku jadi  bagi aku menjadi seorang blogger adalah pilihan terbaik dalam hidup aku.. Tidak semua masalah kita boleh ceritakan kat orang kan.. jadi aku gunakan blog untuk aku bercerita.. habis yang baca blog aku tu bukan orang kah? Hurm, maksud aku orang di alam maya xkenal siapa kita.. lantak la ko buat apa pun.. dia bukan tahu pun siapa diri kau yang sebenar jadi madah bicara menjadi lebih open. Itu yang aku nak.

Aku Mahu Bertukar Pendapat dengan Orang.
  • Orang cakap dunia internet ni madah untuk mencari ilmu  tanpa sempadan.. semuanya bergantung pada diri sendiri jea.. Aku suka timba ilmu.. mcm orang lain.. dengan berblogger perkara ini akan menjadi lebih mudah dan cepat.. Selain tu, kita hidup di dunia ni bersaudara.. Tuhan kurniakan akal dan kelebihan masing-masing jadi dengan cara berblogger kita dapat menukar idea dan mengembangkan idea yang sedia ada.. bagus bukan?.. Itu yang menyebabkan aku menjadi seorang blogger.

Blogger Sebagai DJ
  • Aku ingin menjadi DJ radio.. hasrat aku mungkin tercapai ataupun tidak tapi bagi mengelakkan aku kempunan. Aku xkisah semua tu janji bila aku berblogger aku dapat cakap dengan orang ramai.. luahkan pendapat.. beri pendapat.. tukar cerita sana sini.. gossip gitu-gitu.. Jadi dalam masa yang sama secara tidak langsung aku sudah pun menjejaki dalam dunia Pra-DJ. Aku suka bercakap.. aku pernah terfikir yang aku nak jadi pengacara dalam Award Show yang besar seperti Anugerah Bintang Popular Berita Harian.. Aku teringin nak bercakap depan ratusan ribu orang. . dan perasaan tu still da dalam hati ni..hanya berblogging aku dapat rasakan yang aku sudah menjadi DJ----> melalui menaip

Blogging dapat Menceriakan Hidup

  • Aku dapat bersosial di laman maya.. aku boleh buat apa yang aku suka.. cari apa yang aku suka.. tanpa had.. aku boleh berhubung dengan orang yang aku minati selama ni. aku boleh menjadi follower mengenai kehidupan dia.. aku boleh usha dia dari belakang dan support dia dari belakang.. aku hanya mampu buat begitu.. sebab dia xpernah akan wujud dalam kehidupan nyata aku.. hanya berbuat begitu aku dah bahagia .. that's the point.

I Was Born To Be This Way----> A Blogger
  • Blog banyak mengajar aku erti kehidupan.. Erti kehidupan yang palsu dan sebenar.. Erti ini banyak mengajar aku untuk lebih matang dalam kehidupan.. Setiap apa yang ditulis para bloggers punyai satu nilai yang sangat berharga jikalau korang pandai mengasah maksud entri tersebut.. Aku belajar dari pengalaman orang dan diorang juga begitu.. Indahnya berblogging... Indahnya perjalanan hidup kita bila semua bloggers saling beramah mesra. Blog adalah tempat persinggahan hati aku bila ia berduka/gembira.. Blog jea yang memahami sebab dia xpernah bangkang apa yang kita tulis.. dia go on saja.. dia xpernah tinggalkan kita kecuali kita yang tinggalkan dia dulu.. So blog memang seorang pendengar setia dan aku memang bersyukur sbb aku punyai rakan seperjuangan seperti kau^^  wahai blog!..dan blog juga menguatkan memori yang aku sayang.. blog adalah bukti perjalanan aku yang lepas sebab segalanya tersurat di sini.

 Tag 3 Orang
  1. http://cik-misi.blogspot.com/
  2. http://www.puankutu.com/
  3. http://misschubbycheek.blogspot.com/

11 comments:

  1. @Puan Kutuaiyoo!! huhu. xprasan^^.. smlm dah ltk. dia ngokngek

    ReplyDelete
  2. thanks yaw taG cikmisi...InsyaALLAH cikmisi join nnt..=)

    ReplyDelete
  3. @K O R I E
    cmna nk join?tak dpt crik link penganjur nie?hehe..

    ReplyDelete
  4. tahniah sbb tersenarai dalam top 20 Segmen Aku Seorang Blogger ^^,

    AM singgah dari blog Muhammad Syafiq :)
    keep on blogging !
    jemput la singgah blog AM kalau free :D

    ReplyDelete
  5. hello !

    ame singgah lagi dari blog Muhammad Syafiq . tahniah ya kamu tersenarai juga dalam top 20 Segmen Aku Seorang Blogger . good luck ya !

    have a great day ahead . :D

    ReplyDelete
  6. Hyeee ! Wahhh ! Tahniah KORIE kerana tersenarai top ten dalam SEGMEN Aku Seorang Blogger.
    Good Luck ! :)

    Jangan lupa tengok blog kertas80gsm juga ya :)

    ReplyDelete
  7. hai..singgah jap tgk pemenang "Aku Seorang Blogger"..tahniah!!

    ReplyDelete
  8. woossshhh .. tahniah .. tahniah ... anda seorang blogger berjaya .. heee

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !