"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Friday, June 17, 2011

Sinopsis Drama Dewa Cintaku --------------> Pengganti NoraElena

Assalamualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera.
http://lh4.ggpht.com/-vrJtWEuhAtc/Tfn1ZY45q2I/AAAAAAAAF9I/Oa54KloQiwA/dewa-cintaku_thumb2.jpg?imgmax=800
Pic Credit to Cikgudahlia.com
Versi novel





Info sinopsis dewa cintaku drama baru tv3. Drama ini akan menggantikan waktu siaran nora elena.
Pelakon: Fasha sandha sebagai June dan Iqram Dizly sebagai Iqbal
Ok ini sinopsis dewa cintaku.Iqbal dan June masing masing ada sejarah hitam kerana menjadi mangsa perpecahan keluarga, mereka hilang kasih sayang, June pula pernah dikecewakan oleh kekasihnya. June sukar menerima cinta lelaki. Iqbal terpisah dari kasih sayang ibu dan kakak kandungnya sebab dari kecil bapanya dah bawa lari dia dari ibunya. Iqbal dibesarkan dalam keluarganya mewah dan kaya raya, dari kecil hingga remaja dia disuruh pentingkan pendidikan dan dia mewarisi pernigaan keluarga.

  • Iqbal masih teringatkan ibu dan kakak kandungnya, dia berusaha untuk menjejaki mereka. Iqbal dijodohkan dengan Selena tapi Iqbal tidak berminat selagi dia tak menemui ibu dan kakak kandungnya. Dalam pencariannya tu dia berkenalan le dengan penyanyi rock kelab malam bernama June. June ni jauh lebih tua dari Iqbal, Iqbal jatuh cinta dengan June tapi June ni jual mahal lak.

  • Iqbal berusaha mendapatkan cinta June, akhirnya berjaya sebab dalam diam June pun memang menaruh hati pada iqbal. Mereka akhirnya bertunang walaupun terpaksa menghadapi pelbagai rintangan dari Selena dan jugak jarak umur. Sebulan lagi mereka berdua ni nak kawin, Iqbal dapat tau yang June ni ialah kakak kandungnya. Kesudahannya? ..........
 
  • Ok itu sinopsis yang aku ambil dari google. Mula-mula malas nak ambik kisah pasal drama ni.. bukan disebabkan xminat barisan pelakon drama ni tapi malas nak follow drama melayu sebabnya kalau aku start follow xbley nak berhenti.. Nak tengok episod demi episod.

  • Nak dijadikan cerita tadi aku terbaca satu blog mengenai drama ni.. Adaptasi dari Novel.. tertarik la plak aku.. so aku godek-godek Apakah Novel yang diadaptasikan tu.. Novel Dewa Cintaku.. terdetik dlm hati.. mcm pernah jea aku baca.. pastu carik cover novel tue nah! memang betul aku dah baca. cuma xkhatam jea..

  • Aku baca masa time cuti sepenuh masa lepas habis SPM yoo.. Aku pinjam dekat library.. Grrrhh..  Novel ni memang best!.. siyes aku cakap.. aku nangis masa ending.. xpasti sebab touching sedih ke gembira tapi memang comperm aku nangis masa baca ending novel ni.. So sekarang ni otak aku masih blurrr.. so jangan tanya aku banyak soalan dan aku pun tengah bengang sebab xdapat hingat kenapa aku nangis..T_______T

  • Yang aku ingat sangat-sangat.. Iqbal ni memang tergila-gilakan June sampai sanggup buat apapun demi mendapatkan cinta Jun.. Jun xnak dekat Iqbal.. sampai dia melarikan diri dari Iqbal tapi disebabkan masalah yang datang dia terpaksa kembali kepada Iqbal.. Lebih kurang mcm tue ler.. Aku ingat-ingat lupa ni.. Yang menariknya pasal novel ni adalah bergenre romantik musical!. Memang jiwang karat.. percayalah.. dan dalam novel ni ada banyak bait-bait puitis yang membuatkan korang terbang ke taman fantasi.. Woo.. bukan senang aku nak menangis nie.. aku pun pelik tetiba aku nangis..
    Korang jangan heboh kat orang lain k pasal aku nangis ni.. Kita-kita cukup la yea

  • Aku memang xsabar sangat nak tengok drama ni!!!! aku xkira siapa pelakon dia.. aku xminat kea.. kau xminat kea.. mereka xminat.. aku xkisah.. yang aku kisah aku minat watak dalam drama ni.. So layan jea.. bereh.. Bila start? 20 haribulan ni..  2 hari lagi.. xsabar.. Jom layan sekaki..

5 comments:

  1. adoi, dayana mmg susa betul nk layan drama :P sbb tak dpt nk follow huhuu..
    oh btw, dayana da tgglkan comment kat shoutbox :)

    ReplyDelete
  2. fasha snda belakon ke? adoiyai.. ni yg xjd nk tgk ni..

    ReplyDelete
  3. @Dayana AZ ok dayana! thank yo!.. Font tu sje bg besar sbb korie agak rabun.. Bereh.

    ReplyDelete
  4. @kotak bulat huhu~ xyah tgok fasha.. tgok june oke ;)

    ReplyDelete
  5. dl cr jg novel ni.tp hbs stok.pastu mls da..hehe..che rosyam jd cover n hero..

    ReplyDelete

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !