"Just live your life . Pedehal dengan kata-kata manusia . .

Tuesday, December 6, 2011

[Tentang 10] Day One : 10 Things About Me

Salam, mesti kome pernah dengaq perkataan tentang 10 ini right?. ada banyak lagi yang seangkatan denganya contoh ; 30 days kpop challenge, 10 days beast challenge , 10 days mencari awek bloggers? opps! dan sebagainya.. sebenarnya aku xminat LOL join benda-benda mcm ni tapi disebabkan aku hilang akal atas sebab terover bosan dengan hidup sekarang jadi aku pun decide y not aku join benda yang mcm nie.. baru aku nampak comey sikit? ..seriusly comey?? derr ;p .. ok sebelum start aku nak beri intro sikit dululah.. kang ada plak yang xpaham pabenda yang aku tengah buat nie.. ok. dekat bawah ni ada sepuluh jenis tentang 10 , setiap jenis akan ada 10 point yang akan aku coretkan dalam satu entri .jadi aku akan ambik 10 hari untuk siapkan 10 jenis tentang 10 ini. bapa byk 10 derr . Hampa semua boleh kenali aku melalui benda ni.. mana tau aku mungkin akan jadi awek abg hampa ka.. bakal isteri Khairul Fahmi Che Mat ka? nanti senanglah hampa nak stalker aku nanti.. xgitu para bloggers yg diraikan sekalian? hahaha. ok. this not funny! jom start!





day one 10 things about me

day two 10 things I love

day three : 10 things I hate

day four : 10 things I want to say to one person

day five : 10 wishes

day six : 10 items I can’t live without

day seven : 10 important people

day eight : 10 of my favourite songs




Hari pertama : 10 Things about me


Korie
  • Nama aku korie. y korie? sebab semua budak-budak kolej aku panggil aku korie.. juz like my famous nickname laa.kalau aku balik rumah perkataan korie langsung xdidengar.. nasib baik mak bapak aku xturut serta panggil aku korie.. kalau x aku mungkin akn tukar nama. maybe? ahh no lah! btw, nama sebenar aku Amirah. u must know this name very well kan.. sebab setiap pelusuk kat Malaysia ni mesti ada yang bernama Amirah. biasalah.. nama ni kan sedap dan seindah orangnyer? kah3. xgitu kawan-kawan?. hum kadang-kadang tu aku rasa geram bila orang panggil nama tu ,aku kalih dan malangnya bukan aku. jd  aku rasa bagus jugak wujudnya nama korie ni. Yeah i know. ada org cakap.. alah kau, guna nama sendiri r. ada makna.. sebab nama yg org panggil tu adalah satu doa. yeah! totally right tapi biasalah. kita hidup xsemestinya selalu berada di landasan yang betul kan? 

  • Bukan jenis perempuan yang  girly. agak kasar+nakal dan kadang-kadang aku boleh jadi hero untuk wanita. uwekk! no lah.. aku adalah aku. xda sapa yang boleh samakan aku dengan sesiapa sebab diri ini adalah hakcipta terpelihara.. nobody can copycat me.. n disebabkan itu ke aku xpernah bercinta? oh really?.. xpew.. cinta tu akan datang bila masanya sudah tiba.. cinta xkejam suba kita yang xhargainya ;p 

  • Totally kpop,kdrama,kshow fan! tapi kadang-kadang aku boleh jadi anti-fan of them sebab xsemestinya apa yang kita minat itu akan berterusan hingga bila-bila kan? ada jugak musim aku rasa nak kutuk kpop dan ada masa aku nak angkat kpop. Drama korea yang paling best bagi aku adalah My girlfriend is Gumiho. sebab? drama ni lain daripada kdrama yang lain. sangat best! sangat rugi kalau xtengok! Running Man adalah Tv show yang paling best yang aku layan sehingga sekrang. memang xrugi ah aku ambik masa untuk download setiap episod Running man. dan kalau kpop.. aku adalah elf (super junior fan) dan bias aku adalah Eunhyuk! but, segila-gila aku terhadap korea, aku xdalah  sanggup laburkan duit aku untuk sokong diorang.. sangat membazir u know.. sebab benda tu tetap xberfaedah ! baik aku simpan duit tu untuk beli kereta mini copper nanti ! ahaks!

  • Peramah orangnya dan easy going. sebab tuelah aku selalu jadi mangsa kekawan aku unt temankan diorang ke tandas awam. derr! kalau hampa jumpa aku tang mana-mana ke tegur jea.. jangan plak jeling kat aku.. sebab aku akan kutuk orang yang jeling dekat aku dalam hati ! seriusly! aku akan cakap mcm ni.. Alah! hang ingat mata hang tu cantik sangat ka? harapkan produk kecantikkan pasar malam jea.. baik xpayah!  ^%)&@*%5!

  • Bengong sikit.. lucah pun ada.. poyo pun ada.. semualah.. dan yang paling penting dalam kelas akulah ratu tidur. dah banyak kali kena denda disebabkan tidur dlm kelas. pernah kena denda dengan pengarah kolej sebab tertidur masa dia mengajar.derr! denda yang aku kena agak memalukan jugak.. tp steady beb! 

I dunno how to makeup but i try to put something like tepung dekat muka but it's still the same ;p

  • Ada twitter tapi xaktif. sebab xpandai guna.. mcm apa ntah.. aku malas r nak fikir.. aku buat akaun twitter pun semata-mata nak tengok update dari heechul (super junior) . Facebook hanyalah untuk kembangkan xtvt blog aku tapi aku jarang update status sebab bosanlah sebab xda orang like.. hahaha. psyko kan? dan aku akan offline status aku sebab aku benci chat dengan orang! 

  • Kalau tentang blog pulak.. aku suka terjah blog orang tapi xselalu aku tinggalkan jejak.. dekat chatbox korang jgn harap aku akan tinggalkan jejak cuma bagi certain perkara yang perlu jea aku akan tinggalkan jejak. akan komen dekat blog yang komen di blog aku .. sebab aku bukan blogger yang fully time depan laptop. xda masa nak blogwalking just hanya nak say 'hi awak, blog awak comel la.. terjah la blog saya pulak!' grrr.. aku selalu dapat mesej ni dekat chatbox aku.. ingat aku xtahu ke benda tu autoblogwalking!!. bukan mesej khas untuk diri aku pun! so benda mcm tu buang masa aku jea. baik aku layan perlawanan bola sepak lagi bagus !

  • Seorang yang susah nak tepati masa..aku akan lambat even seminit pun jadilah ;p tapi paling benci orang yang xtepati masa sehingga buat aku tunggu berjam-jam lamanya.. so aku kena benci dekat diri sendiri lah? ahak!

  • Xsuka bergosip.. benda ni hanya buat aku cakap berdasarkan info yang xberasas dan aimkan orang jea.. padahal diri tu bukan baik sangat. Girls! please stop talking bout shit if u dont want be a bitch!

  • Ada bakat dalam lakonan.. watak lelaki gatai sgt sesuai unt aku .. xpercaya? hum, nak cuba.. marilah. ;p Suka buat benda yang lain daripada orang lain.. jadi orang mudah kenali aku berdasarkan diri aku.

  • Suka buat benda yang nampak childist tapi bila aku buat benda tu xkan nampak comel sgt.. maybe nampak jelik sikit ;D There is a lot of rubbish written about toilet humour - people saying it is childish and pretending it is beneath them - but there is no doubting the effectiveness of a really good willy gag' By Adrian Edmondson

  • Dah ke 12 point la.. ah peduli apa aku! seorang yang akan bertindak mengikut apa yang aku nak! aku xkan follow orang lain punya petunjuk.. ;p

 done!


Jadi sekarang hampa dah tahu serba sikit pasal diri aku.. ;p ada yg berani nak stalker aku?



nantikan.. esok day two 10 things I love !
(I hate u but i love you)


2 comments:

Ask me anything , i will reply as soon as possible . xoxo

Disclaimer!

Maklumat yg terkandung dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sahaja melainkan dinyatakan sebaliknya yang disertakan dengan rujukan. Sebarang persamaan dgn mana-mana individu sama ada yg hidup ataupun mati adalah secara kebetulan dan tidak disengajakan. Sebarang penggunaan artikel atau foto peribadi penulis adalah TIDAK dibenarkan kecuali dengan syarat artikel dan foto tersebut dipautkan (backlink) ke laman entri asal. Penulis tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang impak negatif yang disebabkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi dari laman blog ini.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
copyrightreserved.

Target selepas 3 bulan bekerja !